כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"לוקח אחריות"

בר-לב מסביר את הטעויות המביכות: "התרגשתי והתבלבלתי"

השר לביטחון פנים עמר בר-לב מנסה להסביר שורה של התבטאויות ופעולות מביכות במהלך השבוע האחרון | "הייתי בהרבה לוויות, אבל כנראה שאתה מתבגר זה הרבה יותר קשה ורגשני וזה מה שקרה", אמר על האמירה במהלך הלווייתה של דוריס יחבס הי"ד | על הציוץ בטוויטר: "אני לא עשיתי את הטעות הזאת, אני לוקח עליה אחריות"

בר-לב מסביר את הטעויות המביכות: "התרגשתי והתבלבלתי"
הלוויתה של דוריס יחבס הי"ד צילום: פלאש 90

אחרי שורה של התבטאויות ופעולות מביכות, בסיומן פיטר את דוברו - השר לביטחון פנים עמר בר-לב מנסה להסביר: "לא שמתי לב, אני מתנצל בפני המשפחה", אמר השר בראיון לחדשות 12, בנוגע לאמירה בהלוויה של דוריס יחבס הי"ד, שנרצחה בפיגוע בבאר שבע.

במהלך ההלוויה, נזכיר, פרצה מהומה של ממש, זאת לאחר שבר-לב אמר על המחבל שחוסל בזירת הפיגוע כי יש להעמידו לדין. "לא נשקוט עד אשר הפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין", אמר במהלך ההספד.

"הגעתי ללוויה ואני רואה את הגופה לפניי, את בעלה יוסי מתייפח, שתי בנות ובן שלו על הצוואר, מה אני אגיד לך? התרגשתי והתבלבלתי", הסביר היום בר-לב. "הייתי בהרבה לוויות אבל כנראה שאתה מתבגר זה הרבה יותר קשה ורגשני וזה מה שקרה".

בהמשך השבוע פרסם השר בר לב ציוץ בטוויטר - שהתייחס לסיכול הברחת נשק של המשטרה - בו ניסה להתבדח על ההתבטאות. "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין", כתב בר לב והוסיף אימוג'י קורץ. 

"אני לא עשיתי את הטעות הזאת, אני לוקח עליה אחריות", ניסה להסביר את הטעות הנוספת. "יש אחריות מקצועית ויש אחריות במקרה הזה מיניסטריאלית לגבי האנשים שלי ולכן אני לא מסיר ממני את האחרית, אבל יחד עם זה יש אחריות מקצועית, זה לא היה על דעתי, זה היה נורא ואיום ולצערי זה קרה".

"אני לא ראיתי את הציוץ הזה, אבל זה לא משנה, אני לוקח אחריות", הוסיף בר-לב. "לא אישרתי את זה, לא ראיתי את זה. ביקשתי מהדובר להוציא ציוץ פירגון למשטרת ישראל על המבצע המאוד גדול שהיא עשתה בבוקר שהיא אספה נשקים, סמים וכן הלאה, באמת ממבצע חסר תקדים שהיה ראוי שאהדהד אותו, זה מה שביקשתי ממנו. נסעתי לנחם את משפחת הרב קנייבסקי והוא עדכן אותי שיש בלגן ואמר לי 'תסתכל על הציוץ"'.

על ההקלטה שבה נשמע אומר כי המחבל מבאר שבע נרצח אמר השר לביטחון פנים: "אין לי מה לומר. זה אמירות מיותרות, אני לוקח עליהן את מלוא האחריות אבל לא נתבלבל, זה לא פוגע כהוא זה במאבק של משטרת ישראל ושלי בפשיעה בכלל ובפשיעה במגזר הערבי".

 

עמר בר לב הפיגוע בבאר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד