י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתמיכת איראן

צפו: שדות נפט בסעודיה בוערים מתקיפה ח'ותית: סעודיה באולטימטום

דובר כוחות המורדים החות'ים בתימן, הודיע כי המורדים הנתמכים ע"י איראן תקפו את מתקני אראמקו בג'דה ותשתיות בבירת סעודיה במספר טילי שיוט. סעודיה מאיימת לתקוף את שדה התעופה

צפו: שדות נפט בסעודיה בוערים מתקיפה ח'ותית: סעודיה באולטימטום
שדה נפט בוער צילום: צילום מסך

דובר הח'ותים יחיא סריע, הודיע כי המורדים התקיפו כמה מזקקות נפט וכמה אתרים נוספים של חברת הנפט אראמקו בנקודות שונות בממלכה בעזרת מל"טים וטילים בליסטיים. "אנחנו נמשיך להרחיב את מעגל ההתקפות שלנו עד אשר ייגמר המצור על תימן ותיפסק התוקפנות הסעודית", אמר סריע.

מוקדם יותר דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות 'רויטרס' על עשן המיתמר בעיר ג'דה. גורמים פרו איראניים טענו כי מדובר בהתקפה על מתקני ארמקו בעיר וגם פרסמו תיעודים כביכול מהמקום. כך דווח ב'כאן חדשות'.בנוסף לפחות שתי תקיפות חות'יות התרחשו היום בדרום סעודיה. תקיפה אחת בעיר דהראן בה נפגע מתקן מים, וגם נפגעו בתי מגורים. תקיפה אחרת יועדה לתחנת משנה חשמלית בעיר סאמטה, בה פרצה שריפה שהושגה עליה שליטה ודווח כי לא היו נפגעים. דובר כוחות המורדים החות'ים בתימן הכריז על "פעולות צבאיות נרחבות בתוך סעודיה".

היום (שבת) הודיעו כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה כי הותקפו אתרי חברת הנפט ארמאקו בעיר ג'דה. לפי ההודעה של הקואליציה התפתחה שריפה בשני מצבורי נפט באתרים המדוברים, אך ללא נפגעים. "החות'ים מנסים לפגוע בביטחון האנרגיה ובכלכלה העולמית", נכתב. חשוב לציין כי בעיר ג'דה מתקיימת היום תחרות "פורמולה 1", אם כי בהודעה של הקואליציה נכתב: "אין השפעה להתקפות של החות'ים על חיי הציבור בעיר".

רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות', כי כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה הודיעו כי הם מעניקים אולטימטום למורדים החות'ים להוציא את התחמושת וכלי הנשק מנמלי הים חודיידה וא-סליף ומנמל התעופה בצנעא שבתימן. עוד נמסר כי כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה תקפו 4 סירות ממולכדות בנמל הימי א-סליף וסיכלו מתקפה שתוכננה לעבר מיכליות נפט. עוד דווח כי 3 מומחים במילכוד סירות נהרגו במהלך המתקפה.

 

נפט שריפה סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד