כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אבא זצ"ל היה שמח בכם"

אלפי תלמידי הקירוב בכו בבית מדרשו של רבי חיים

בבית הכנסת לדרמן התקיים מספד מרכזי לאלפי תלמידי שובו שע"י החינוך העצמאי. מאות תלמידים נכחו במקום ואלפים האזינו לשידור החי מכל רחבי הארץ. נציגי תלמידים עלו לביתו של שר התורה וניחמו את בניו. בסיום המעצד קיבלו על עצמם קבלות טובות לע"נ מרן רבי שמריהו יוסף חיים בן רבי יעקב ישראל

אלפי תלמידי הקירוב בכו בבית מדרשו של רבי חיים
עצרת הספד של שובו בלדרמן צילום: שמוליק קורלנסקי

בתוך ימי השבעה להסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ל קנייבסקי זצ"ל נערך בהיכל בית מדרשו 'לדרמן' ברחוב רשב"ם ההספד המרכזי לאלפי תלמידי רשת שובו. מאות מהתלמידים זכו להשתתף באופן פיזי במעמד, ובמקביל אלפי אלפי תלמידי שובו בכל רחבי הארץ האזינו בשידור ישיר לבתי הספר להספדים מפי גדולי ישראל על מרן שר התורה.

תחילה עלו קבוצה מנציגי התלמידים יחד עם חברי הנהלת הרשת לבית הגדול מעונו של מרן זצ"ל ברחוב רשב"ם. בן מרן שר התורה הגאון רבי שלמה קנייבסקי ראש ישיבת 'קרית מלך' אמר לתלמידים "כמה שמחה ונחת היה לאבי כשתלמידי שובו היו מגיעים לכאן לבית, הלא שובו היו בני בית אצל אבי מרן זצ"ל זכיתם להיות סמוכים על שולחנו, ובוודאי שהוא לכם למליץ יושר".

לאחר מכן החל מסע ההספדים בהיכל בית המדרש לדרמן בית מדרשו של מרן שר התורה, כשההספדים מועברים בשידור חי לכלל בתי הספר של שובו בכל רחבי הארץ. ראשון המספידים ר"י עטרת שלמה הגר"ח פיינשטיין שפתח ואמר "סופדים היום לאדם השלם, היה שלם בהכל, בתורה במידות ובעבודת השם, ובכל אחד מהבחינות הללו יש לנו מה לקחת ובמה להתחזק, בתורה כל אחד מכם יכול להוסיף בתורה, אם מעט אם הרבה.

"במידות טובות, הרי מרן זצ"ל כל רצונו ושאיפתו היו רק ללמוד תורה, ובכל זאת היה נותן מעצמו בשביל עם ישראל בשביל לתת הרגשה טובה לעוד יהודי, דעו כי כל אחד מכם תלמידי שובו יכול גם הוא בקצת מחשבה להאיר פנים לחבר שמתקשה לתת מילה טובה ועידוד, במאמץ קטן מצידנו, יכולים לשנות את חיי האחר. והאחרון הוא עניין התפילה, מרן היה עמוד התפילה של עם ישראל. דעו כי כל אחד בתפילתו שלו פותח את שערי השפע את שערי הרצון והרחמים, והלוואי שנזכה לקחת וללמוד משהו מדרכיו הקדושים". רה"י סיים בברכה מרובה לאלפי התלמידים ולצוות ההוראה ולעומדים בראש, הנהלת רשת שובו.

לאחר מכן נשמע בקשב רב משאו של נשיא רשת שובו המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין שפתח בקול שנוק בבכי: "אנחנו במצב ובמציאות של אבידה, איבדנו את הראש של עם ישראל מי שעמד בראשינו. מורי ורבי בעל אבי עזרי ראש הישיבה מרן הרב שך זצוק"ל היה שגור בלשונו הפסוק 'סכותה לראשי ביום נשק', רבותיי אנחנו ביום נשק ואין לנו את המגן שהיה לנו את התורה של מרן שר התורה שהגנה על עם ישראל, העולם במצב מסוכן והמגן איננו, אבל מה נשאר לנו, אותנו, אנחנו כאן, אתם תלמידי שובו היקרים, כל לימוד גמרא על משנה כל תפילה וכל מצווה, כל אלו הם ההגנה הגדולה ביותר על עם ישראל, א"א להסביר את גודל ערכה של מצווה, של לימוד תורה, כמה נחת אתם עושים להקב"ה, את רב חיים אין לנו, אבל אתכם יש לנו, כל אחד מאיתנו שקצת יתאמץ קצת יוסיף בעבודת השם שלו, ולו במשהו לעילוי נשמתו הקדושה, והיה זה שכרינו".

המשגיח סיים בברכה לכלל תלמידי הרשת, להנהלה, למנכ"ל הרב גוטרמן וכלל חברי ההנהלה. אלפי הילדים יצאו מהמעמד כשהם מחוזקים בעבודת השם וקיבלו על עצמם קבלות טובות לעילוי נשמתו הטהורה של מרן זצ"ל.

הרב חיים קנייבסקי הרב חיים פיינשטיין הרב חיים וואלקין שובו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד