כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חוסר איזון בעולם"

אירופה מזהירה: רוסיה רוצה להפוך את אוקראינה ל'סוריה השנייה'

הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ, ג'וזפ בורל, אמר היום כי רוסיה מתכוונת להפוך את אוקראינה ל"סוריה שנייה" תוך שהוא מזהיר כי יש צורך לחזק את החוקים הבינלאומיים כדי לשמור טוב יותר על שלום עולמי

 אירופה מזהירה: רוסיה רוצה להפוך את אוקראינה ל'סוריה השנייה'
קבר אחים במריופול צילום: באדיבות המצלם

אירופה מזהירה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, רוצה להפוך את אוקראינה ל'סוריה השנייה'. "אם מדינה חזקה יכולה לכפות בכוח על מדינה שכנה שאינה מאיימת עליה, לבצע פשעי מלחמה, להרוס מדינה, להפוך את מריופול ל'חאלב האירופית' ולהפוך את אוקראינה לסוריה שנייה, אז העולם כולו נמצא בסכנה", כך אמר ג'וזף בורל נציב האיחוד האירופי בפתיחת פורום דוחא בקטאר.

הנציג הדגיש במהלך המושב שכותרתו "טרנספורמציה לעידן חדש". הוא אמר: "הסכסוך הוא בעיה בגבולות אירופה, אבל זה לא רק נושא אירופי שדורש יותר שלטון חוק בשלב הבינלאומי, צריך מאזן כוחות טוב יותר".

בורל, שנמצא בביקור בקטאר ויגיע גם לכווית כדי לטפל ביחסים בילטרליים, דיבר על שיתוף פעולה בינלאומי וביטחון עולמי בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, הוא הדגיש כי "אחת ההשלכות (של הסכסוך באוקראינה) היא שאנחנו יכולים לדחוף את רוסיה לכיוון סין, וליצור חלוקה בין מה שאנו יכולים לכנות הדרום מזרח גלובלי לצפון המערב הגלובלי".

הוא הזהיר מפני הסכנות של תרחיש זה שלדעתו "ייצור חוסר איזון מדהים בעולם. עלינו להימנע ממגמה זו, הדבר הראשון לעשות הוא להפסיק את מלחמת התוקפנות, ההתשה, וזה מה שאנו עושים, על ידי תמיכה באוקראינה באמצעים צבאיים ללא הסלמה".

לאחר יותר מחודש מאז תחילת הפלישה, רוסיה הודיעה ביום שישי כי השלב הראשון של "המבצע הצבאי המיוחד" שלה הושלם, מה שיאפשר לה למקד את מאמציהם ב"שחרור מזרח אוקראינה", שבה נמצאת העיר הנצורה מריופול.

 

אוקראינה רוסיה פוטין אירופה סוריה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד