א' סיון התשפ"ד
07.06.2024
חזית אזורית אחידה

בנט בהודעה חריגה בעקבות התקיפה בסעודיה

"מתקפה זו היא הוכחה נוספת לכך שהתוקפנות האזורית של איראן אינה יודעת גבולות, ומחזקת את החשש מהסרת משמרות המהפכה רשימת ארגוני הטרור" כך כותב היום ראש הממשלה בנט בתגובה לתקיפה של המורדים החות'ים בסעודיה

בנט בהודעה חריגה בעקבות התקיפה בסעודיה
ראה"מ נפתלי בנט צילום: רועי אברהם, לע"מ

על רקע חיזוק היחסים בין ישראל למדינות ערב המתונות, ראש הממשלה נפתלי בנט יוצא היום בהודעה יוצאת דופן בה הוא מגנה את התקיפות של המורדים החות'ים נגד הסעודים, זאת על אף שבין ישראל למדינה הערבית אין קשר רשמי.

בהודעה חריגה מסר הערב (מוצאי שבת) ראש הממשלה נפתלי בנט: "מדינת ישראל מביעה את צערה בפני ממלכת ערב הסעודית נוכח המתקפה הקשה בהובלת החות'ים, אשר נתמכים ע"י איראן".

"מתקפה זו היא הוכחה נוספת לכך שהתוקפנות האזורית של איראן אינה יודעת גבולות, ומחזקת את החשש מהסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור", הוסיף ראש הממשלה בנט.

דובר הח'ותים יחיא סריע, הודיע כי המורדים התקיפו כמה מזקקות נפט וכמה אתרים נוספים של חברת הנפט אראמקו בנקודות שונות בממלכה בעזרת מל"טים וטילים בליסטיים. "אנחנו נמשיך להרחיב את מעגל ההתקפות שלנו עד אשר ייגמר המצור על תימן ותיפסק התוקפנות הסעודית", אמר סריע.

מוקדם יותר דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות 'רויטרס' על עשן המיתמר בעיר ג'דה. גורמים פרו איראניים טענו כי מדובר בהתקפה על מתקני ארמקו בעיר וגם פרסמו תיעודים כביכול מהמקום. כך דווח ב'כאן חדשות'.

בנוסף לפחות שתי תקיפות חות'יות התרחשו היום בדרום סעודיה. תקיפה אחת בעיר דהראן בה נפגע מתקן מים, וגם נפגעו בתי מגורים. תקיפה אחרת יועדה לתחנת משנה חשמלית בעיר סאמטה, בה פרצה שריפה שהושגה עליה שליטה ודווח כי לא היו נפגעים. דובר כוחות המורדים החות'ים בתימן הכריז על "פעולות צבאיות נרחבות בתוך סעודיה".

היום (שבת) הודיעו כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה כי הותקפו אתרי חברת הנפט ארמאקו בעיר ג'דה. לפי ההודעה של הקואליציה התפתחה שריפה בשני מצבורי נפט באתרים המדוברים, אך ללא נפגעים. "החות'ים מנסים לפגוע בביטחון האנרגיה ובכלכלה העולמית", נכתב. חשוב לציין כי בעיר ג'דה מתקיימת היום תחרות "פורמולה 1", אם כי בהודעה של הקואליציה נכתב: "אין השפעה להתקפות של החות'ים על חיי הציבור בעיר".

רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות', כי כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה הודיעו כי הם מעניקים אולטימטום למורדים החות'ים להוציא את התחמושת וכלי הנשק מנמלי הים חודיידה וא-סליף ומנמל התעופה בצנעא שבתימן. עוד נמסר כי כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה תקפו 4 סירות ממולכדות בנמל הימי א-סליף וסיכלו מתקפה שתוכננה לעבר מכליות נפט. עוד דווח כי 3 מומחים במלכוד סירות נהרגו במהלך המתקפה.

 

נפתלי בנט סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד