כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמיות מכוערת

בריונים אנטישמים השליכו ביצים לעבר מתפללים מחוץ לבית הכנסת

בהתקפה אנטישמית מחליאה, מספר בריונים אנטישמיים השליכו ביצים על מתפלל יהודי מחוץ לבית הכנסת בצפון לונדון | מהמשטרה נמסר כי צעיר בן 20 נעצר בקשר לאירוע

בריונים אנטישמים השליכו ביצים לעבר מתפללים מחוץ לבית הכנסת
ביצים. אילוסטרציה צילום: unsplash

שוב אנטישמיות מחליאה בלונדון: חבורת אנטישמים השליכו ביצים לעבר יהודי, כשחלפו על פניו במכוניתם. התקיפה היא אחת מסדרת תקיפות בשכונת אדג'וואר בצפון לונדון, שם ישנם שלושה בתי כנסת.

המשטרה עדכנה שהיא עצרה גבר בן 20 לאחר התקפות שנמשכו יותר משבוע בין ה-12 ל-18 במרץ. החשודים שנסעו במכונית פורד מונדיאו כסופה נראו משליכים ביצים על מתפללים יהודים מספר פעמים.

אף על פי שאיש לא נפצע קשה, התקריות הטרידו מאוד את המתפללים בשלושת בתי הכנסת באזור. המשטרה מסרה כי מספר עדי ראיה כבר הגיעו כדי לספק עדות לגבי האירועים, אך הם היו מעוניינים לשמוע מכל מי שיכול לסייע בחקירתם. הצעיר בן ה-20 נעצר בסוף השבוע בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות.

ההתקפות הללו הן המשך לשורת התקפות נגד חרדים בלונדון, בסוף חודש ינואר השנה, שני חסידים תושבי לונדון הותקפו בצורה ברוטאליות על ידי גוי אנטישמי בעת צאתם מחנות שבבעלות אחד מהם. האיש רדף אחריהם גם אחרי שאחד מהם נפל על המדרכה. הללו הצליחו להימלט ולהזעיק את 'השומרים' שעצרו את האיש בקרבת מקום. בקהילה החרדית האשימו את התקשורת בהסתה אנטי חרדית.

בשבועות האחרונים אירעו שורה של התקפות אלימות כלפי חרדים בלונדון. משטרת המטרופולין אישרה כי היא חוקרת את התיעודים שהגיעו לידיה שבה נראה חרדי מותקף בבלוק דירות בצפון לונדון.

במקרה נוסף וחמור לא פחות, אם חרדית שצעדה ברחוב בסטמפורד היל בלונדון עם שני ילדיה אחד מהם תינוק בעגלה, הותקפה מילולית על ידי מספר אנטישמים שצעדו בסמוך וצעקו לעברה, "אנחנו לא רוצים פה יהודים", ו"הייל היטלר" ואחריו אחד מהם ביצע הצדעה נאצית במועל יד.

השלכת ביצים אנטישמיות בלונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד