י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עבודות שירות וקנס כספי

במסגרת הסדר טיעון: שלמה דרעי נאשם בעבירות מס

עו"ד שלמה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, נאשם במסגרת הסדר טיעון בשרה של עבירות מס | לפי הסדר, יבקשו הצדדים מבית המשפט לגזור על דרעי עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס של 280 אלף שקלים

במסגרת הסדר טיעון: שלמה דרעי נאשם בעבירות מס
פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד עו"ד שלמה דרעי, במסגרת הסדר טיעון. על פי ההסדר, דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, יודה בעבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין, והצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור עליו עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס של 280 אלף שקלים. זאת, בכפוף להחזר המס.

כזכור, חבר הכנסת לשעבר ויו"ר ש"ס אריה דרעי, אחיו של שלמה דרעי, הורשע זה מכבר לפי הודאתו בעבירות מס, בגין שתיים מהפרשות המנויות בכתב האישום.

כתב האישום מייחס לשלמה דרעי עבירות בגין מעשיו בשלוש פרשות שונות. בפרשת "גבעת שאול" נאשם כי בעסקת נדל"ן משנת 2013, רכש מאחיו אריה נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. שלמה דרעי הגיש חוזה כוזב לרשויות מיסוי מקרקעין ודיווח דיווחים כוזבים, אשר לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה שבעסקה (הוצהר סך כ-4.25 מיליון ש"ח במקום סך כ-5.8 מיליון שקל שסוכמה בפועל) ולרבות מהות הנכס הנמכר. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש שלמה דרעי לשלם הופחת שלא כדין.

בפרשת ה"נכס בגרמניה", כך לפי כתב האישום, בדוחות השנתיים שהגיש בשנים 2014-2007 ובהצהרות ההון שהגיש לשנת 2007 ו-2011, שלמה דרעי לא הצהיר, ללא הצדק סביר, על זכויותיו בחברות זרות שהקים ושהחזיקו בנדל"ן בגרמניה.

פרשת "גרין אושן": אריה דרעי קיבל מאז שנת 2011 עמלות מקרן ההשקעות האמריקאית גרין אושן, בגין שירותים שנתן לחברה, וזאת באמצעות חברה בבעלותו. החל מינואר 2013, עם שובו לחיים הפוליטיים, הורה אריה דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי בעצמו, בסך כ-630 אלף ש"ח, לאחיו שלמה דרעי. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013, שולמו העמלות לחברת עוה"ד של שלמה דרעי ודווחו באמצעותה. בכך, סייע שלמה דרעי לאריה דרעי בעבירות דיווח על ההכנסות האמורות, וזאת ללא הצדק סביר.

מעו"ד שרון כהנא, שותפה ומנהלת מחלקת צווארון לבן במשרד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', המייצגת את שלמה דרעי נמסר: "במכלול הנסיבות מדובר בהסדר ראוי ובדרך הנכונה והצודקת לסיים את ההליך בעניינו של שלמה דרעי".

"חלק ניכר מטענותינו בשימוע התקבלו, והפרקליטות בחרה להאשים את מרשנו בכתב אישום מצומצם ולסיימו בעונש מידתי ההולם את חלקו בפרשה. נדגיש כי מדובר במעידה חד פעמית, שהתרחשה לפני כעשור וכי החשדות לטוהר המידות, עליהן נסובה חקירה ארוכה של 6 שנים, התפוגגו והתגלו כחסרות בסיס", נמסר.

 

כתב אישום שלמה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד