ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"שתיקה מחרישת אוזניים"

הפנייה יוצאת הדופן של רעיית זלנסקי לאימהות הרוסיות

הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקה פנתה לאימהות החיילים הרוסים" "המלחמה הנוראה הזו פירושה מוות לילדים. 'מתים' ו'ילדים', שתי המילים הללו מסרבות לעמוד זו לצד זו. כאמא, אני יודעת שאי אפשר אפילו לבטא אותם. זה אומר לבבות שבורים, משפחות שבורות וגורלות שבורים"

הפנייה יוצאת הדופן של רעיית זלנסקי לאימהות הרוסיות
ילדים מהקהילה היהודית באוקראינה במקלט צילום: באדיבות המצלם

הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקי, פרסמה מסר לרגל 'יום האם', ובו קראה לאימהות החיילים הרוסים לחשוב על מעשי ילדיהן. "תשאלו כל אם מה הכי יקר לה בעולם, ואני בטוח שתשמעו את אותה תשובה: ילדים. אבל המלחמה הנוראה הזו פירושה מוות לילדים. 'מתים' ו'ילדים' - שתי המילים הללו מסרבות לעמוד זו לצד זו. כאמא, אני יודעת שאי אפשר אפילו לבטא אותם. זה אומר לבבות שבורים, משפחות שבורות וגורלות שבורים".

"עכשיו אני צריכה לספר לעולם על אליס מאוכטירקה. היא לא חיה עד גיל שמונה. היא נהרגה במהלך ההפגזה על עירה יחד עם סבה, שכיסה אותה בגופו. אני חייב לספר לכם על קיריל בן 18 חודשים ממריופול, שהוריו לקחו אותו לבית החולים תחת אש - אבל שם הרופאים לא יכלו לעשות דבר כדי להציל אותו".

הגברת הראשונה המשיכה לתאר הרג ילדים באוקראינה. "על פולינה מקייב, שנהרגה מהפגזות ברחובות יחד עם הוריה ואחיה. על ארסני בן ה-14, שנפגע בראשו מטיל. תחת אש עזה, האמבולנס פשוט לא הצליח להגיע אליו והוא דימם למוות, יש לי עוד ילדים כאלה לספר עליהם. סופיה בת השש ואחיה בן החודש וחצי, שנורו למוות על ידי הכובשים יחד עם אמם, סבתם וסבם בעת שניסו לעזוב את נובה קחובקה, על שפת נהר הדנייפר".

"אסור שהשמות האלה יהפכו לסטטיסטיקה. מאחורי דמויות שאינן ידועות עומדים חייהם של ילדים שנקטעו באכזריות. בלבוב הונחו 109 עגלות ילדים ריקות באמצע כיכר שקטה לזכר הילדים שנהרגו על ידי פוטין. זה היה מחזה נורא. שאלו אותי אם אני בוכה במלחמה. אני כן. לאחרונה ראיתי קבר בחצר של מתחם מגורים רגיל. היה עליו שלט מתוצרת עצמית: 'אמא ובן, שניהם נהרגו, כך קוברים שכנים את המתים בהפגזה מתמדת בערים שלנו מריופול, בוצ'ה וגוסטומל".

עוד כתבה: "הבנו בימים הראשונים של המלחמה שרוסיה הורגת אזרחים. העובדה שרוסיה עושה זאת בצורה כל כך צינית ומודעת היא עדיין מזעזעת. כעת בטוח יותר עבור ילדינו להיוולד במקלטים מאשר בבתי חולים. כי רוסיה מפציצה בתי חולים ליולדות. בטח ראיתם את התמונות של בית חולים ליולדות שהופצץ במריופול והנשים מלאות מדם שהיו קורבנות להתקפה ההיא".

"מה שקורה באוקראינה הוא לא רק הפשע של פוטין. הוא נותן את הפקודות. חייליו נשלחים להרוג, אלפי נערים וגברים צעירים, בנים ואבות בעצמם הורגים, אני שואלת את האימהות של רוסיה, איך אתן מרגישות שהבנים שלכן הורגים את הילדים שלנו? שהם זורקים עליהם פצצות, רוגמים אותם במרגמות, אף אמא לא תרצה שהילד שלה יהיה רוצח ילדים. אפילו לא עבור התגמולים הנדיבים שהבטיח פוטין".

"אבל עד כה שמעתי רק שתיקה מחרישת אוזניים מאימהות של רוסיה. האם הם מאוימים או אדישים? אני אפילו לא רוצה לדמיין, כי אני לא יודעת מה יותר גרוע. כשאנשים ברוסיה אומרים שהחיילים שלהם לא פוגעים באוכלוסייה האזרחית, אני מבקש מכם להראות להם את התמונות של הילדים שנלקחו מאיתנו. הראה להם את פניהם של אוקראינים שבקושי התחילו לנשום, כמה ילדים נוספים צריכים למות כדי לשכנע את החיילים הרוסים להפסיק לירות כמה ילדים נוספים חייבים להיהרג על ידי חיילים רוסים לפני שאמותיהם יצעדו נגד המלחמה הזאת".

"אני מבקשת מכם לזכור ולחזור על האמת הנוראה הזו: פולשים רוסים הורגים ילדים אוקראינים. ספרו זאת לאימהות רוסיות - כדי שידעו מה בדיוק נשלחים בניהן לעשות באוקראינה. הראו את הפנים הללו לנשים רוסיות, והזכירו להן שבעליהן, אחיהן, בני ארצן הורגים ילדים אוקראינים, ילדים זהים לשלהן. הזכירו להם שהשתיקה הופכת אותם לשותפים למקרי המוות האלה".

מלחמת אוקראינה רוסיה רצח ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד