כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חוששים להיכנס לאוקראינה

חיילים מהמשמר הלאומי הרוסי מסרבים לדרישה של פוטין

הצבא הפרטי של פוטין מפחד להילחם באוקראינה, חיילים במשמר הלאומי טענו שהחוזים שלהם מונעים מהם לעזוב את רוסיה, הם פוטרו לאחר שסירבו לבצע את הוראותיו של פוטין לנסוע. החיילים טענו שהחוזים הצבאיים שלהם חלים רק על השטח הרוסי

חיילים מהמשמר הלאומי הרוסי מסרבים לדרישה של פוטין
חיילים רוסים בשבי צילום: רשתות חברתיות

12 חיילים סירבו לבצע את הפקודות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנסוע לאוקראינה בתחילת הפלישה, לאחר שטענו שהחוזים הצבאיים שלהם חלים רק על השטח הרוסי. חברי המשמר הלאומי - הידוע כצבאו הפרטי של פוטין - אמרו כי אין בסיס חוקי לשולחם לאוקראינה, כך לפי עורך הדין לזכויות אדם פאבל צ'יקוב.

"הסירוב לבצע את הפקודה הוסבר על ידי לוחמי המשמר הרוסי כבלתי חוקי", כתב צ'יקוב בפוסט בטלגרם. החיילים היו כולם מקרסנודאר שבדרום רוסיה והיו בחצי האי קרים לתרגילים מאז ה-6 בפברואר. כ-350,000 חיילים משרתים במשמר הלאומי. כתוצאה מכך הם פוטרו אך הגישו תביעה בגין פיטורים שלא כדין. הם מיוצגים על ידי עורך דין בקרסנודר. כך דווח הטיימס הלונדוני.

צ'יקוב הוסיף: "לאף אחד מהם לא היה דרכון זר עימו, ואף לא כוונה לעזוב את שטחה של רוסיה, בעוד חובותיהם הרשמיות הישירות היו מוגבלות לשטח הפדרציה הרוסית. "אף אחד מהתובעים לא קיבל הודעה על משימה לשטח אוקראינה לצורך השתתפות במבצע צבאי מיוחד, ולא נאמר להם על המשימות הכרוכות במבצע זה וכתוצאה מכך לא נתנו לו את הסכמתם".

החיילים הודחו לאחר שסירבו להילחם באוקראינה ב-25 בפברואר, יום לאחר שרוסיה פלשה למדינה, אך כעת הם מערערים על ההחלטה, אמר עורך דינם מיכאיל בניאש ל'מוסקבה טיימס'. לפי התקשורת האוקראינית, לפחות 6 חברים במשמר הלאומי של רוסיה כבר נהרגו בלחימה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין המשמר הלאומי הרוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד