ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ברוך דיין האמת

הנגיד שתמך בעולם התורה נפטר בגיל 94

הנגיד הרב חיים (הארי) שימל ז"ל מתומכי עולם התורה וישיבת מיר, הלך לעולמו בגיל 94. שילב תורה בעסקיו בכתיבת ספרים והיה קשור לגדולי ישראל וראשי ישיבות. הלווייתו היום אחר הצהריים להר הזיתים 

הנגיד שתמך בעולם התורה נפטר בגיל 94
הנגיד הרב חיים (הארי) שימל ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו בשיבה טובה הנגיד הרב חיים (הארי) שימל ז"ל מאנגליה - ירושלים, והוא בשנת ה-94 לחייו.

המנוח ז"ל תרם רבות לישיבת מיר בירושלים ואף עמד במרכז הדינר ההיסטורי והיוקרתי של ישיבת מיר שנערך במלאת 200 שנה ליסוד הישיבה לפני חמש שנים, במלון דיוויד אינטר קונטיננטל בתל אביב. 

היה מקורב גם לגאון רבי צבי קושלבסקי ותמך רבות בישיבתו, ישיבת 'היכל התורה', ואף בנה את בניין הישיבה על שם אביו ר' בנימין שימל ז"ל.

המנוח היה עסוק רוב ימיו בשקידה בתורה ובמאמרי חז"ל ואף כתב את הספר תורת חז"ל - "תורה מן השמים" מבוא לתורה שבעל-פה. עם הערות הגאון רבי שמחה וסרמן זצ"ל והקדמה מאת יבלחט"א הגאון רבי צבי קושלבסקי. 

תרם רבות לקהילה היהודית באודסה שבאוקראינה של הרב בקשט, לקהילה הייתה לו פינה חמה בלב, ושמחות בר המצווה לצאצאיו נחגגו במקום. 

תחילתם של עסקי המשפחה בשנות ה-40 של המאה הקודמת. המנוח עזב את גרמניה ב-1939 ועוד הספיק לחוות את ליל הבדולח. הארי ואביו ‏הספיקו להגיע לאנגליה באמצעות אשרות יציאה שהונפקו ברגע האחרון.

יחד עם אביו החל הארי־חיים לעסוק בענף הטקסטיל - אך בעיקר בנדל"ן. את מרבית הונה עשתה משפחת שימל מעסקי נדל"ן, שהחלו בבריטניה אך התפשטו לאורך השנים גם לארצות הברית ולמזרח אירופה.

המנוח היה נשוי לאנה שתחי', שמשפחתה היגרה מאנטוורפן ללונדון. בשנת 2008 דורגה משפחת שימל במקום ה־1,794 בדירוג עשירי בריטניה, עם הון של 40 מיליון לירות שטרלינג.

הלווייתו תצא היום (ראשון) בשעה 16:30 אחר הצהריים מביתו ברחוב משמר העם 22 בשכונת קטמון בירושלים לבית העלמין בהר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ישיבת מיר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד