כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בהשתתפות חרדים

נפתחה הקונסוליה הישראלית באנטוורפן: "יכול לדמיין עצמך בישראל"

בשבוע שעבר פתחה הקונסוליה הישראלית באנטוורפן את שעריה. חרדים רבים השתתפו בטקס שהיה מלווה באלי (לורן) טראו, מלפנים נשיא קהילת 'שומרי הדת' שמונה לקונסול כבוד. בקבלת הפנים נכחו כמה אורחים רמי דרג, ביניהם, שרת הפנים, אנליס ורלינדן, ושגריר ישראל בבלגיה, עמנואל נחשון

נפתחה הקונסוליה הישראלית באנטוורפן: "יכול לדמיין עצמך בישראל"
קונסול הכבוד עם שגריר ישראל עמנואל נחשון צילום: באדיבות המצלם

באנטוורפן נפתחה קונסוליה ישראלית, ראש העיר דה וובר הקליט הודעת וידיאו, ונכחו בו ראשי המועצה אנניק דה רידר, ונבילה אייט-דאוט. גם חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך וחבר פרלמנט נוסף, קון מטסו, כיבדו בנוכחותם את האירוע. המיקוד העיקרי של הקונסוליה יהיה קידום ושימור אינטרסים תרבותיים וכלכליים בין ישראל למחוז פלנדריה. שירותים קונסולריים, כמו חידוש מסמכים, תעודות לידה, עדיין יישארו בשגרירות בבריסל כמו בעבר.

קונסול הכבוד אלי טראו עם חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך

קונסול הכבוד החרדי, מר אלי (לורן) טראו אמר: "זהו כבוד גדול לעצמי, גם בשם אשתי, לקבל את פניכם כאן בקונסוליה של ישראל, במקום בו היה אבי פרופסור ישעיהו מאיר טראו ז"ל רופא עיניים". פרופסור ישעיהו מאיר טראו ז"ל, היה מפורסם מאד באנטוורפן. הרופא טיפל ברבי איציקיל מפשווערסק זצ"ל יחד עם פרופסור מארצות הברית, ובחסות ד"ר טראו ז"ל ובסיעתא דשמיא הכל הצליח.

"קונסול הכבוד הקודם, הברון הניך אפלבאום ז"ל התמסר שנים רבות ליחסים בין מדינת היהודים לפלנדריה, ברצוני להנציח אותו כאן. ארצה גם לכבד את זכרו של הרב הראשי רבי דוד משה ליברמן זצ"ל שנפטר לאחרונה. היתה לי הזכות שהמזוזה בפתח הקונסוליה נקבעה על ידו. זמן קצר לפני הסתלקותו".

קונסול הכבוד פנה בנאומו לשגריר ישראל בבלגיה, עמנואל נחשון, שמסיים את תפקידו. "שגריר ישראל היקר, במהלך ארבע השנים האחרונות של שליחותך בבלגיה - שתיים מהן היו בסימן מגפת קורונה, הצלחת לעשות יותר למען יחסי ישראל-בלגיה, למען הקהילה היהודית בפרט, לא תמיד קל להיות הנציג של ישראל בבלגיה, עשית זאת בצורה מופתית. אנו מאחלים לך הצלחה רבה בישראל, ואנו מצטערים על עזיבתך הקרובה. אבל אני בטוח שתבוא לבקר אותנו באנטוורפן מדי פעם".

קונסול הכבוד אלי טראו עם שגריר ישראל בבלגיה, עמנואל נחשון

קונסול הכבוד פנה לשגריר האמריקאי הנכנס, מיכאל אדלר: "שמעתי שישראל הייתה הבחירה הראשונה שלך, אבל תן לי לומר לך, בלגיה לא תהיה אכזבה. יתרה מכך, היום אתה כבר יכול לדמיין את עצמך קצת בישראל. אנו מברכים אותך בביקורך הראשון באנטוורפן".

קונסול הכבוד אלי טראו עם שגריר ארה"ב בבלגיה, מיכאל אדלר

מוחמד עמור, נציג מלך מרוקו בבלגיה אמר: "תענוג אמיתי לארח אותך כאן הערב".

עוד אמר: "תפקידיו של קונסול כבוד הינם רב-פנים וכוללים משימות כלכליות, פוליטיות ותרבותיות. הכלכלה הישראלית מאופיינת ביצירתיות ודינמיות. ישראל היא שוק חשוב לפלנדריה. רק תחשבו על תעשיית היהלומים של אנטוורפן, נתיב הים הסואן בין נמלי ישראל של חיפה ואשדוד לנמל אנטוורפן. זאת זכות לחזק עוד יותר את הקשרים הכלכליים הנרחבים הללו. אני חושב על המגזר החקלאי היצירתי, על התפקיד החלוצי בתחום האנרגיה".

ישעיהו מאיר טראו שגריר ישראל מיכאל פרייליך קונסול עמנואל נחשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד