ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"אין לי זמן לפחד"

ראש העיר: "חיינו מזכירים את החיים של אזרחי ישראל"

ראשי ערים אוקראינים נחטפים על ידי הרוסים שמנסים להשליט סדר רוסי בערים שנכבשו, הרוסים מנסים להחליפם בבובות של ולדימיר פוטין מאז תחילת המלחמה. ראש עיריית לבוב, לא נבהל מהרוסים: "אנחנו כמו אזרחי ישראל"

ראש העיר: "חיינו מזכירים את החיים של אזרחי ישראל"
פליטים מאוקראינה צילום: באדיבות המצלם

ראש העיר של לבוב הסמוכה לגבול הפולני, אומר כי הוא עובד רגיל על אף החשש מהרוסים. ראש העיר, אנדריי איבנוביץ' סדובי, אמר ל'ניו יורק פוסט': "אני מטרה כבר הרבה זמן, אין לי זמן לפחד, תנו לאויב לפחד מאיתנו".

העיר לבוב שוכנת ליד הגבול הפולני, עם 717,000 תושבים, ממוקמת גיאוגרפית טוב יותר מרוב הערים האוקראיניות לעמוד בתוקפנות הרוסית, אבל זה לא מנע מהרוסים לפגוע בעיר. ב-18 במרץ הרוסים תקפו מהאוויר מתקן לתיקון מטוסים רק ארבעה קילומטרים ממרכז העיר. טיל נוסף נפל ליד העיר ב'מרכז הבינלאומי לשמירת השלום והביטחון' בירוביב, שם נהרגו עשרות אנשים. "יש לנו למעלה מ-6,000 מקלטים בעיר." אמר סדובי.

הוא השווה את המתקפה לטרור במזרח התיכון. "כרגע חיינו מזכירים מאוד את אזרחי ישראל. היו לנו התראות רבות על תקיפות אוויריות. בכל פעם שיש צפירה אנשים מחפשים מחסה", אמר.

סדובי, יליד לבוב ואב לחמישה בנים, אמר שהוא מוכן לכך שהמלחמה תימשך חודשים: "אני חושב שהשלב הפעיל של המלחמה יימשך מספר חודשים. ואז ייחתם איזשהו הסכם, אבל ההסכם הזה יהיה בעל אופי זמני כי רוסיה תמיד הייתה ותמיד תהיה תוקפנית", אמר סדובי. הוא ציין כי "בסופו של דבר תהיה תוצאה חיובית עבור אוקראינה".

"האור תמיד מנצח את החושך", אמר. "זה הופך יותר ויותר ברור לכל האנשים ברחבי העולם שרוסיה היא מדינה נאצית והם מבצעים את הפשעים שלהם כאן". לבוב קלטה יותר מ-200,000 פליטים תוך שבועות ספורים, אלפים פליטי חדשים מגיעים מדי יום.

הוא אמר: "הייתי מבקש מביידן להטיל את הסנקציות החמורות והאכזריות ביותר שאפשר", הוא הוסיף כי: "רוסיה צריכה להיות מבודדת מהכול, כל ארגוני התרבות, ארגוני הספורט, ארגונים לא ממשלתיים משמשים בעצם כסוכנים של התוקפן".

לבוב מלחמת אוקראינה רוסיה ניו יורק פוסט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד