כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עורר סערה

בנט כינה את יו"ש "הגדה המערבית" - והותקף

ראש הממשלה נשא הצהרה לצד מזכיר המדינה בלינקן - במהלכה השתמש בכינוי ליהודה ושומרון אשר מזוהה עם השמאל: "הממשלה הזו פועלת לשיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה" | במקביל: הנהגת המתנחלים במלואה קוראת להפלת הממשלה

בנט כינה את יו"ש "הגדה המערבית" - והותקף
בנט ובלינקן צילום: קובי גדעון/ לע"מ

היחסים בין המתיישבים לממשלה מגיעים לנקודת רתיחה: ראש הממשלה נפתלי בנט כינה היום (ראשון) את יהודה ושומרון "הגדה המערבית", בזמן שהנהגת המתנחלים החלה בקמפיין רשמי להפלת הממשלה בראשותה.

בנט נשא הצהרה לצד מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שהגיע לפסגה בנגב, ואמר כי הממשלה בראשותו "פועלת רבות לשיפור חייהם של הפלסטינים", כשהוא אומר שזה כולל את אלה ש"בגדה המערבית ובעזה".

"נשקיע כמעט 40 מיליון שקלים בשיפור המעברים בין ישראל לרצועת עזה כדי לאפשר תנועה חלקה", הוסיף וציין: "אנחנו לא יכולים לפתור הכול אבל יכולים לשפר את חיי האנשים בשטח, והודות גם לעזרה שלכם זה קורה".

הגדרת יהודה ושומרון כ"גדה המערבית" על ידי בנט, מנכ"ל מועצת יש"ע בעברו, הובילה לביקורת מימין. "לא יאומן שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ורה"מ בהווה נפתלי בנט מאמץ את הנרטיב הפלסטיני המאמין ב'כיבוש'", תקף חה"כ איתמר בן-גביר.

הנהגת המתנחלים בהצהרה נגד הממשלה. צילום: ניר דבוש, מועצה אזורית שומרון

"התבטאות כזו היא התדרדרות ערכית נוספת של הממשלה. ממשלה כזו צריכה ללכת הביתה", טען יגאל דילמוני, מי שכיום מכהן כמנכ"ל המועצה של המאגדת את ראשי הרשויות בהתיישבות. חבר הכנסת אופיר סופר מ'הציונות הדתית' הוסיף: "מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר מוחק את האידיאולוגיה שלו. אמירה מסוכנת מאוד לעתיד יהודה ושומרון".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בדרך כלל רה״מ משתמש במינוח ״יהודה ושומרון״, גם בעברית וגם באנגלית. זו התבטאות מקרית, ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת".

ההתבטאות מגיעה בצל מסיבת עיתונאים שקיימו היום הנהגת המתנחלים, בה הכריזו באופן רשמי כי יפעלו להפיל את הממשלה בעקבות "הקפאת בנייה", לטענתם. מי שנכח במסיבת העיתונאים, הוא יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, שתמך בממשלה הזאת מהקמתה.

אלחייני לא עד כה בהצהרות שהיו נגד הממשלה, אך כעת משנה את הטון: "את הממשלה הזאת צריך להפיל אם הדברים לא ישתנו". דמות נוספת שנכחה בהצהרת ראשי הרשויות ביו"ש הוא זאב חבר, המכונה 'זמביש', פעיל התיישבות בכיר שלא מרבה להתבטא בתקשורת.

 

נפתלי בנט הגדה המערבית יהודה ושומרון מועצת יש"ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד