כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במאמץ לסיים את המלחמה

השיחות עוברות: נציגי רוסיה ואוקראינה ייפגשו בטורקיה

משלחות דיפלומטים מרוסיה ומאוקראינה יגיעו מחר לטורקיה במטרה להגיע להפסקת אש. טורקיה נמצאת ביחסים טובים עם שני הצדדים וביקשה לתווך במלחמה | "צריך לתמוך באוקראינים בכל אמצעי אפשרי כדי שיוכלו להגן על עצמם, אבל הצד הרוסי חייב להישמע, כך או כך"

השיחות עוברות: נציגי רוסיה ואוקראינה ייפגשו בטורקיה
ולודימיר זלנסקי/ולדימיר פוטין צילום: שלומי כהן, פלאש 90/קובי גדעון, לע"מ

טורקיה תארח מחר את נציגי המו"מ של רוסיה ואוקראינה לסיום הלחימה העקובה מדם שנמשכת כבר למעלה מחודש. טורקיה אומרת כי העולם לא יכול "לשרוף גשרים" עם רוסיה; "טורקיה ומדינות אחרות עדיין חייבות לדבר עם רוסיה כדי לעזור לסיים את המלחמה באוקראינה". כך אמר הדובר הנשיאותי של טורקיה והוסיף כי קייב זקוקה לתמיכה נוספת כדי להגן על עצמה.

טורקיה תארח את הסבב הבא של שיחות פנים אל פנים בין אוקראינה לרוסיה, בין הימים 28-30 במרץ, כך אמר היום (ראשון) מנהל המשא ומתן האוקראיני, דיוויד ארחמיה.

הטורקים משמרים יחסים טובים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה. למרות שטורקיה היא חלק מברית נאט"ו, היא ביקשה לתווך במלחמה שנמשכת יותר מחודש. "אם כולם ישרפו גשרים עם רוסיה אז מי ידבר איתם בסוף היום", אמר איברהים קאלין לפורום הבינלאומי שמתקיים היום בדוחא בירת קטאר. "צריך לתמוך באוקראינים בכל אמצעי אפשרי כדי שיוכלו להגן על עצמם, אבל הצד הרוסי חייב להישמע, כך או כך".

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שב והפציר במערב לתת לארצו טנקים, מטוסים וטילים כדי להדוף את הכוחות הרוסיים. המערב נתן, אך אוקראינה מבקשת עוד, המערב גם הגיב לפלישה של רוסיה בהטלת סנקציות כלכליות גורפות על מוסקבה. בטורקיה אומרים שהפלישה של רוסיה אינה מתקבלת על הדעת אך מתנגדת עקרונית לסנקציות המערביות ולא הצטרפה אליהן.

כלכלת טורקיה השברירית, נשענת במידה רבה על אנרגיה, מסחר ותיירות רוסית, ומאז שהמלחמה החלה ב-24 בפברואר הגיעו לטורקיה אלפי רוסים, שרואים בה מקלט בטוח מהסנקציות. אחמט בורק דגליוגלו, ראש משרד ההשקעות של טורקיה, אמר בועידה הבינלאומית בבירת קטאר דוחא, שמתקיימת בימים אלה, כי כמה חברות רוסיות העבירו את הפעילות שלהן לטורקיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה טורקיה אנקרה כלכלה קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד