ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
יפרוש מטוויטר?

מאסק צייץ נגד הרשת החברתית והמניה צנחה

בסדרת ציוצים בימים האחרונים תוקף המיליארדר אילון מאסק את חופש הביטוי בטוויטר בטענה שאין כזה, בסקר שהעלה בטוויטר ועליו הצביעו שני מיליון קולות הצביעו 70% מהגולשים נגד טוויטר, מאסק הזהיר כי לתוצאות יהיו השלכות ואתמול אף הודה במפורש כי הוא "שוקל ברצינות" להקים רשת חברתית מתחרה

מאסק צייץ נגד הרשת החברתית והמניה צנחה
אילוסטרציה צילום: pexels

מנכ"ל ומייסד ענקית כלי הרכב טסלה אילון מאסק "שוקל ברצינות" להקים רשת חברתית חדשה, כך אמר אמש בטוויטר, מאסק הגיב לשאלה של גולש בטוויטר, שביקש לדעת אם מאסק שוקל להקים רשת חברתית המורכבת מאלגוריתם בקוד פתוח, כזו שתתעדף את חופש הדיבור, ושהתעמולה בה תהיה מינימלית.

מאסק, שבעצמו מבצע את רוב הפעילות החברתית שלו בטוויטר, העביר ביקורת לאחרונה על הרשת החברתית והמדיניות שלה. הוא אמר שהחברה פוגעת בדמוקרטיה בכך שהיא לא נצמדת לעקרונות חופש הביטוי, מאסק צייץ סקר שבו שאל את הגולשים האם הם מאמינים שטוויטר נצמדת לעקרון חופש הביטוי, כאשר 70% מהנסקרים השיבו "לא". "השלכות הסקר הזה יהיו חשובות. אנא הצביעו בזהירות", אמר מאסק ביום שישי האחרון.

הסקר הזה הצטרף לסקר שערך מאסק כחצי יום קודם. "האלגוריתם של טוויטר צריך להיות קוד פתוח", הוא כתב, והוסיף סקר "נכון/לא נכון", בו הצביעו 82.7% מתוך מיליון המשתתפים "כן" לעומת 17.3% בלבד שלחצו על "לא". מייסד טוויטר, ג'ק דורסי, מיהר להגיב: "הבחירה באיזה אלגוריתם להשתמש (או לא) צריכה להיות פתוחה לכולם"

בעקבות הסקרים המדוברים, מניית טוויטר בבורסת ניו-יורק צנחה ביום שישי ב-2.7%, משער של 38.82 דולר בסיום יום המסחר של יום חמישי ל-37.76 דולר חצי שעה לאחר חצות היום לפי שעון ניו-יורק.

אם מאסק יחליט להתקדם בתוכניתו ולהקים פלטפורמה חברתית חדשה, הוא יצטרף לקבוצה הולכת וגדלה של חברות טכנולוגיה שממצבות את עצמן כ"נושאות הלפיד" של חופש הביטוי.

החברות הללו מקוות למשוך משתמשים החשים שההשקפות שלהם מדוכאות בפלטפורמות כמו טוויטר, הרשת החברתית פייסבוק של חברת מטא ויוטיוב של גוגל, שבבעלות גוגל.

מזה מספר שנים פועלת ברחבי העולם רשת חברתית מבוזרת המבוססת על טוויטר ומכונה מסטודון, שכל אדם עם ידע בסיסי ומעט כסף יכול לפתוח "סניף" משלו בה, והגולשים ב"סניפים" השונים יכולים לתקשר אחד עם השני; ה"סניפים" המוכרים ביותר של הרשת הזו הם GAB ו-Truth Social – הראשון נוצר על ידי הימין האמריקאי בעשור הקודם, והשני נבנה על ידי החברה של נשיא ארה"ב הקודם, דונלד טראמפ, ומיועד לשרת בדיוק את אותו צד.

הרשת החברתית של הנשיא לשעבר טראמפ הושקה בארה"ב בפברואר 2022, לאחר שטראמפ עצמו נחסם מטוויטר, פייסבוק ומיוטיוב בעקבות ההסתערות של תומכיו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, והוא הואשם בהעלאת פוסטים שעודדו אלימות. טראמפ הבטיח בעת השקת הרשת החברתית שלו שהיא תאפשר חופש ביטוי ללא אפליה נגד עמדות פוליטיות שונות.

אילון מאסק טוויטר טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד