י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לאחר ההתכתשות

הפתרון המסתמן לוטו שהטיל רה"מ: גנץ ייפגש בנפרד עם אבו-מאזן ומלך ירדן

שר הביטחון גנץ ורה"מ בנט המתכתשים בימים האחרונים נפגשו אמש בניסיון ליישב את ההדורים, רה"מ הטיל וטו על פסגה שמתכנן גנץ עם מלך ירדן ואבן מאזן | בסביבת רה"מ מאשימים את גנץ בהקפאת בנייה ביו"ש, דבר שפוגע ב'בייס' של בנט | מסתמן כי גנץ ייפגש עם אבו מאזן אך לא במפגש פסגה מדיני 

הפתרון המסתמן לוטו שהטיל רה"מ: גנץ ייפגש בנפרד עם אבו-מאזן ומלך ירדן
בני גנץ ונפתלי בנט בחפיפה במשרד הביטחון צילום: באדיבות המצלם

רה"מ נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ ישבו אמש כדי לדון בפתרון לסכסוך המתמשך ביניהם כשהשיא היה שלשום כאשר גנץ תכנן לקיים פסגה מדינית משלו עם מלך ירדן ואבו מאזן אולם לשכת רה"מ הטילה וטו ועצרה את ההכנות למפגש, השניים ישבו לדון ולהגיע להסכמות ולפיהן ככל הנראה לא תהיה פסגה משולשת כפי שרצה גנץ - אבל תהיינה פגישות של שר הביטחון עם אבו מאזן ועם המלך עבדאללה - בנפרד.

על פי אחד הדיווחים גנץ רתח על בנט במהלך פגישתם וטען לו "לשכתך פעלה מאחורי גבי בארמון המלך ברבת עמון לסכל את הפסגה עם אבו מאזן ועבדאללה". אגב, על פי הדיווח, בעיקר אחרי הנזיפה הדיפלומטית ששמע ממזכיר החוץ בלינקן סביר מאוד שגם בנט יסיר את התנגדותו ובקרוב מאוד נראה פגישות של גנץ עם אבו מאזן ועבדאללה.

כפי שדיווחנו אתמול ב'בחדרי חרדים', היום אמורה להתקיים ברמאללה פגישה מדינית בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה. שר הביטחון בני גנץ ביקש לקחת חלק במפגש, ולהפוך אותה לפסגה מדינית משלו אך ראש הממשלה הטיל וטו והורה לעצור את ההכנות.

על פי הפרסום, שר הביטחון בני גנץ החל לתאם השתתפותו בפגישה ברמאללה, כדי לשוחח עם המנהיגים הערביים ולמנוע הסלמה בימי חודש הרמאדן, אלא שראש הממשלה נפתלי בנט מונע מגנץ להשתתף בפסגה ברמאללה, ככל הנראה כדי למנוע ירידת פוקוס מהפסגה המדינית שתתקיים באותו בוקר בישראל, בהשתתפות שרי החוץ מארבע מדינות ערביות.

העימות הזה מגיע כהמשך לעימות בין לשכת שר הביטחון ללשכת ראש הממשלה סביב הנסיעה להודו, שם קבע שר הביטחון גנץ את ביקורו בשלושה ימים לפני הביקור המתוכנן של רה"מ וכן עימות דומה סביב הנסיעה לבחריין לפני כחודש וחצי.

בשיחה עם כתבים טענו היום מקורבים ללשכת רה"מ בנט כי הגורם המרכזי למתיחות בין השניים הוא ההקפאה ביו"ש שמביאה על בנט את זעם המתנחלים ופוגעת בו פוליטית. בציטוט שפורסם היום מפי מקורב לבנט נאמר: "גנץ מחפש תירוצים להקפאה, עכשיו זה הרמאדן כל פעם משהו אחר".

 

בני גנץ נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד