י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לעכב את ההרס

'הכנסת אורחים מירון' בעתירה לבית המשפט העליון: "הטעיית בית המשפט"

אמש בשעות הערב הוגשה לבית המשפט העליון בקשה לעכב באופן זמני את ההרס המתוכנן למחר במתחם קבר הרשב"י • עורכי הדין אוהד שלם ויעקב כרם: "רשות האכיפה הטעתה את בית המשפט"

'הכנסת אורחים מירון' בעתירה לבית המשפט העליון: "הטעיית בית המשפט"
הכוחות במירון צילום: באדיבות המצלם

הכנסת האורחים (קרליבך) במתחם הרשב"י שבמירון הגישה לבית המשפט העליון בקשה לעיכוב ביצוע הרס מבני הכנסת האורחים במירון, שצפוי להתרחש היום (ב') בבוקר. הבקשה הוגשה אמש (ראשון) בשעות הערב לבית המשפט העליון באמצעות עורכי הדין אוהד שלם ויעקב כרם.

על פי הפרסום של אברהם בלוך בערוץ 14, היום צפויה להתרחש דרמה של ממש, בירושלים או במירון, תלוי בתוצאות הבקשה. במידה ובית המשפט העליון יאשר את בקשת עיכוב הביצוע, הדבר יהווה מכה למדינה. במידה ובית המשפט העליון לא יאשר את הבקשה – המדינה תהרוס את מבני הכנסת האורחים במירון, מה שצפוי לגרור מחאות רבות.

המבנים המדוברים בנויים במדרון של הר מירון ומשכך אינם מפריעים לציבור המתפללים ולא מונעים את גישתו לציון. בנוסף, ממש בימים אלו פועלת העמותה להסדיר את המקום בהיתר בנייה במסגרת התב"ע החדשה והליך ההריסה בשיאו של ההליך הינו חסר היגיון.

עורכי הדין אוהד שלם ויעקב כרם ממשרד שלם כרם, מייצגים את עמותת הכנסת אורחים מסרו: "רשות האכיפה שהיא זרוע של המדינה התנהלה בצורה שערורייתית, הטעתה את בית המשפט והציגה לו תב"ע שאיננה עדכנית והסתירה ביודעין מבית המשפט תבע שאושרה יום לאחר הדיון, ובכך גרמה לבית המשפט לטעות ולהוציא צווי הריסה".

"בית משפט המחוזי קיבל את טענות העמותה, העביר ביקורת חריפה על המדינה וקבע שבית משפט השלום שגה בקביעה שלו, בכל זאת החליט להשאיר את צווי ההריסה, בגלל הפחד מעוד אסון וגלגל למעשה את תפוח האדמה הלוהט הזה אל בית המשפט העליון".

עורכי הדין אוהד שלם ויעקב כרם הוסיפו: "אנחנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט העליון ידע להבחין ולקבוע שלעמותה ולמבנים לא היה כל קשר עם אסון מירון הנורא, יבטל את הצווים ויימנע מהרס המבנים המשרתים את הציבור הכללי שנים ארוכות בקבר הרשב"י".

מעמותת הכנסת אורחים נמסר בתגובה: "עמותת "הכנסת אורחים" מירון דואגת לשלום הציבור וחפצה בהסדרה מלאה של המתחם הקדוש.

"מאחר ועד היום לא היה תב"ע מוסדר למקום, לא הייתה כל אפשרות חוקית להסדיר את המבנים. עם אישור התב"ע החדשה בתקופה האחרונה הוחל מיד בהליך שגרתי של הוצאת היתר בניה כנהוג.

"אנו כואבים את ההריסה חסרת המעצורים שמבצעת הרשות לאכיפה, הן בגשר הכהנים והם במבנים נוספים. במקום להסדיר בטיחותית את האתר, הם מעדיפים לנתץ את הקיים ולהותיר הרס רב וסכנה גדולה יותר בכל מקום.

"מוטב היה לו היו כלל הגורמים מתאגדים לדאוג לבטיחות המקום ולאפשר לציבור הגדול שרוצה להגיע לקבר הרשב"י בהילולא הקרובה לעשות זאת בשלווה ובטיחות ולא כפי שהיה לצערנו בהילולת משה רבינו בז' באדר.

הכנסת אורחים הרס בית המשפט העליון אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד