כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פי 3 בשנה

בעשרות מיליונים: זינוק ביצוא מהמגזר הערבי

שיעור היצוא של חברות במגזר גדל ל-138 מיליון דולר ב-2021, ובכך הוא עולה מעל לפי 3 מהשנה הקודמת. מכון היצוא: "לפעמים נדרשות שנים כדי שהדור הצעיר יכוון לשווקים הבינלאומיים"

בעשרות מיליונים: זינוק ביצוא מהמגזר הערבי
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

בשנת 2021 עלה היקף היצוא של חברות במגזר הערבי ב-14 אחוז בהשוואה ל-2020, שבה נרשמה ירידה בשיעור של ־כ-%6 לעומת קודמתה. כך דווח ב'ישראל היום'.

סך היצוא של חברות במגזר גדל מ־87 מיליון דולר ב-2010 ל־831 מיליון דולר ב-2021 כולל יצואני מתכות. בלעדיהם, ב-2021 הסתכם היצוא במגזר בכשישים ותשע מיליון דולר. המגזר הערבי מהווה כעשרים אחוז מכלל האוכלוסייה בארץ, אך משקלו בתוצר הלאומי הוא כ־8 בלבד ורק 0.1% מכלל היצוא.

שאולי כצנלסון, סמנכ"ל כלכלה ושירותים מקצועיים במכון היצוא, אמר ל"ישראל היום" על רקע נתונים אלה כי 2010־ב" עמד היצוא במגזר על 78 מיליון דולר. המשקל של היצואנים במגזר היה מאוד נמוך, והאמנו שאפשר להגיע להרבה יותר".

"פגשנו המון חברות משפחתיות שהיו מכוונות לאזור שלהן ולא לעסקים חובקי עולם, והיה קשה 'לשנות את הראש' של הבעלים, בטח כשמדובר במבוגרים. לפעמים נדרשו כמה שנים כדי שהדור הצעיר ייכנס לנעליהם ויכוון לשווקים הבינלאומיים".

מהם תחומי היצוא העיקריים שלהם? "בהתחלה היו חברות בתחומים מסורתיים, בדגש על תחום המזון: יצרני טחינה, חלבה, שמן זית וקצת קוסמטיקה. יש בפרויקט כמה חברות שהגדילו את היצוא למיליוני דולרים".

מגזר ערבי כלכלה ישראל היום אוכלוסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד