כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שחזור פיגוע הירי בחדרה

שלב אחר שלב: כך התבצע הפיגוע הרצחני ונמנע מסע הרג המוני

מתחקיר הפיגוע עולה כי המחבלים החמושים באקדחים המתינו דקות ארוכות באזור עד שפתחו באש, פגעו בלוחמת מג"ב, חטפו את נשקה ותכננו לצאת למסע הרג המוני בעזרת 1,100 כדורי רובה שהביאו עימם

שלב אחר שלב: כך התבצע הפיגוע הרצחני ונמנע מסע הרג המוני
המחבלים בחדרה צילום: מצלמת אבטחה

אמש (ראשון) אירע בחדרה פיגוע ירי רצחני בו נרצחו שני לוחמי מג"ב ו-12 בני אדם נפצעו, מתוכם חמישה נפגעי ירי. מממצאי חקירת האירוע כפי שפורסמו ב-N12 עולה כי שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל-פחם שאחד מהם ניסה בעבר להצטרף לדאעש, הגיעו לרחוב הרברט סמואל בעיר כאשר הם חמושים באקדחים ולבושים באפודים קרמיים, אך גם עם קופסה ובה 1,100 כדורי M16.

בסרטון שנמצא בידי החוקרים נראים המחבלים ממתינים ליד תחנת האוטובוס דקות ארוכות, החשד הוא שהמתינו עד שיגיע חייל או שוטר הנושא רובה M16 בכדי לחטוף את נשקו ולצאת למסע הרג המוני עם מלאי התחמושת שהביאו עימם.

בשעה 20:40 החלו המחבלים בביצוע הפיגוע ופתחו באש לעבר היורדים מהאוטובוס, פגעו בלוחמת מג"ב חטפו את נשקה והחלו להשתמש בו. 

מהירי נהרגו שני לוחמי מג"ב בני 19 ששירתו במג"ב איו"ש ועמדו סמוך לתחנת האוטובוס, מתחקור האירוע עולה כי אחד מהם היה הראשון שהשיב אש לעבר המחבלים.

כוח מסתערבים של מג"ב יחד עם סגן מפקד היחידה ששהו באותה עת במסעדה במרחק 70 מטרים מהמקום, שמעו את קולות הירי מיהרו לזירה וחתרו למגע. שני לוחמים חמושים באקדחים זיהו את המחבלים, ולאחר קרב יריות חיסלו את המחבלים.

בסך הכול נהרגו בפיגוע 2 לוחמי מג"ב, 12 בני אדם נפגעו - מתוכם שלושה מהמסתערבים שנפצעו קל עד קשה מאוד במהלך קרב היריות, ושני המחבלים חוסלו.

הפיגוע בחדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד