ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חוששים מעריקים

סמוטריץ' מנסה לגייס דמויות מימינה; הבית היהודי דורשים נאמנות

עם סיום קמפיין השטח של המפקד במפלגת 'הציונות הדתית' מנסים בימים אלה לצרף שמות מ'ימינה' ומ'הבית היהודי' למרכז המפלגה ככל הנראה כדי להביא נציגים מזרמים נוספים במגזר ולמצב את עצמם כמפלגה המובילה • בבית היהודי חוששים מעריקים ודורשים מחברי המרכז לחתום על טופס הזדהות

סמוטריץ' מנסה לגייס דמויות מימינה; הבית היהודי דורשים נאמנות
בצלאל סמוטריץ צילום: דוד וייל

הבחירות לא באופק כרגע, אך הקרב בתוך המגזר הדתי-לאומי כבר נפתח. אחרי המפקדים במפלגות החברות בסיעה בכנסת, ב'ציונות הדתית' וב'בית היהודי' מנהלים קרב על מי ייצג את הציבור בבחירות שיבואו.

במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' פועלים בימים אלה לצרף חברי מרכז חדשים, כשבין המצטרפים צפויים להיות אנשי 'ימינה' לשעבר ו'הבית היהודי', במטרה להביא נציגים מכל פלגי קהילות הכיפות הסרוגות.

ב'ציונות הדתית' אומרים שייתכן וגם יצטרפו דמויות ציבוריות בולטות, בהן כאמור גם מהמפלגות הדת"ל, כשהמספר הסופי של המצטרפים עדיין לא ידוע. גם שמות נוספים מהרשויות ומהשטח המקומי נוספים עשויים להצטרף למרכז.

מרכז הבית היהודי. צילום: דוברות הבית היהודי

אחרי שתתגבש באופן סופי, רשימת השמות של המועמדים לצירוף המרכז יגיעו לחברי הנהלת המפלגה, ולאחר מכן זה יגיע לאישור המרכז, ככל הנראה כבר בישיבת מרכז הקרובה.

במקביל, במפלגת 'הבית היהודי' חוששים מגל נטישה והחלו להחתים את חברי המרכז שלהם וחברי מועצות הסניפים על "טופס הזדהות", בה הם מתחייבים על נאמנות למפלגה.

בראש הטופס שהפיצו במפלגה, עם בקשה שיחתמו עד שלישי הקרוב, חברי המרכז מתבקשים לחתום על כך שהם לא חברים במפלגה אחרת, קרי 'הציונות הדתית'. זאת לאחר שההחלטה עברה במרכז בשבוע שעבר.

טופס ההתחייבות לבית היהודי

בצלאל סמוטריץ הבית היהודי הציונות הדתית מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד