כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פגיעה קשה בזכויות אדם

אפגניסטן: טליבאן הטיל מגבלות דרמטיות על נשים

הטליבאן הורו לחברות תעופה באפגניסטן לעצור נשים מלטוס לבד, והתיר רק אם הן מלוות בגבר קרוב משפחה, זאת במסגרת פגיעה נוספת בזכויות האדם הבסיסיות של השליטים החדשים במדינה מאז שתפסו את השלטון באוגוסט האחרון

אפגניסטן: טליבאן הטיל מגבלות דרמטיות על נשים
מוסלמיות. אילוסטרציה צילום: pixabay

הטליבאן ממשיך להכביד את החיים במדינה שהאמריקאים ברחו ממנה באוגוסט האחרון, האיסלאמיסטים הטילו הגבלות גורפות על חירויות, בעיקר מכוונות נגד נערות ונשים אפגניות, ואתמול (ראשון) האחרון הורו גם לערוצי הטלוויזיה המקומיים להפסיק לשדר שידורי חדשות של ה-BBC בשפה הפשטנית. הם גם קבעו שגברים ונשים לא יוכלו לבקר בפארקים בבירה באותם ימים.

לאחר החזרה לשלטון, הטליבאן הבטיח גרסה רכה יותר של השלטון הקשה שאפיין את הכהונה הראשונה שלהם בשלטון, מ-1996 עד 2001, אך ההגבלות חזרו, ומיושמות בקשיחות בגחמה של פקידים מקומיים. נשים נעלמות יותר ויותר מהחיים הציבוריים, כמו"כ נאסר על נערות לבוא לבית הספר, ומצווה עליהן להתלבש על פי הפרשנות המחמירה של הטליבאן.

בהחלטה האחרונה שלהם, הטליבאן הורה לחברת התעופה המקומיות למנוע מנשים לעלות לטיסות, אלא אם כן הן נלוו על ידי גבר מבוגר יותר מהן, או קרוב משפחה.

ההחלטה התקבלה לאחר פגישה ביום חמישי בין נציגי הטליבאן, לשתי חברות התעופה ורשויות ההגירה של נמל התעופה בקאבול, כך אמרו פקידי תעופה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. לא ברור אם הצו ישפיע על נשים זרות, אם כי כלי תקשורת מקומיים דיווחו שאישה אפגנית בעלת דרכון אמריקאי לא יכלה לטוס בשבוע שעבר.

איסור הטיסה הגיע כמעט במקביל להחלטה לאסור על גברים ונשים שלא לבקר בפארקים בעיר קאבול באותם ימים. כעת מותר לנשים לבקר בפארקים רק בימי ראשון, שני ושלישי, בעוד ששאר הימים שמורים לגברים.

הטליבאן גם עצר את השידורים של רשתות תקשורת מקומיות, שפעלו תחת המשטרים הקודמים שנתמכו על ידי ארה"ב. ביום ראשון הורו השלטונות לאנשי הטלוויזיה של ה-BBC באפגניסטן להפסיק לשדר חדשות בשפות פשטו, פרסית ואוזבקית.

כמו כן הטאליבן הורה לכל עובדי הממשלה ללבוש זקן ולהקפיד על קוד לבוש או להסתכן בפיטורין, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס, המקורות אמרו שנציגי המשרד ל"הפצת מידות טובות ומניעת רשעות", סיירו ביום שני בכניסות למשרדי הממשלה כדי לבדוק שהעובדים עומדים בכללים החדשים.

העובדים קיבלו הוראה לא לגלח את זקנם וללבוש בגדים מקומיים המורכבים מחולצה ארוכה ומשוחררת ומכנסיים, וכובע או טורבן. נאמר להם גם לוודא שהם מתפללים בזמנים הנכונים. לעובדים נאמר כי מעתה ואילך לא יוכלו להיכנס למשרדים ובסופו של דבר יפוטרו אם לא יעמדו בקודי הלבוש

טאליבן אפגניסטן טיסות גידול זקן נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד