כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024
"צבר 300 אלף ש"ח"

הושלמה חקירת משגיח ועדת הרבנים; אלה ההאשמות

המשטרה עדכנה כי השלימה את חקירת צמח צרפתי, המפקח הארצי של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, וכי בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום. ע"פ החשד, צרפתי צבר עמדת כוח שבאמצעותה צבר סכום של 300 אלף ש"ח, ארגן הפרות סדר והתנכל לבעלי חנויות ולבני משפחותיהם

הושלמה חקירת משגיח ועדת הרבנים; אלה ההאשמות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת ישראל עדכנה היום (שני) כי השלימה את חקירת צמח צרפתי, המפקח הארצי של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, החשוד בעבירות סחיטה באיומים כלפי בעלי חנויות סלולר במגזר החרדי. לאחר שמעצרו הוארך בבית המשפט מספר פעמים, בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

על פי המשטרה, החקירה נפתחה לאחרונה ביחידה ללחימה בפשיעה ציון במחוז ירושלים, נגד חשוד בן 28, תושב ירושלים, זאת בחשד לעבירות סחיטה באיומים ודרישת נכס באיומים במהלך החודשים האחרונים כלפי בעלי חנויות סלולר.

ברקע נרשמו בתקופה זו מחאות רבות, אירועי ונדליזם והפרות סדר אלימות בקרבתן של חנויות אלו בעיקר בירושלים. הפרות סדר אלו בוצעו תוך מסכת איומים כלפי בעלי אותן חנויות והובילו גם לפגיעה במרקם החיים התקין של תושבי האזור.

בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה את החשוד בתאריך 1.3 והוא הועבר לחקירה ביל"פ ציון. מהחקירה עלה כי החשוד שימש כ"משגיח כשרות" מטעם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שמטעמה ניתנים הכשרי כשרות למכשירים המוחזקים ונמכרים בחנויות הסלולר במגזר החרדי. עפ"י החשד אותו "משגיח" היה אמון על בחינת עמידה בתנאי הוועדה מצד אותן חנויות.

עוד עלה בחקירה שבמהלכה נגבו עדויות רבות, כי במשך הזמן החשוד צבר עמדת כוח שבאמצעותה צבר ממון. עפ"י החשד, החשוד קיבל לידיו סכומי כסף מיבואנים על מנת שיאפשר להם למכור כמות גדולה יותר של מכשירים ולמספר רב יותר של חנויות.

עוד עלה מהחקירה כי החשוד היה מעורב בארגון מחאות כשחלקן היו אלימות, ושבמהלכן הוסבו נזקים לחנויות סלולאר שלטענתו לא היו "כשרות". כך גם נפגע שמם הטוב של בעלי עסקים אלו. כמו כן, הוא התנכל לאותם מוכרים ולבני משפחותיהם, זאת מתוך מטרה לאלצם לקנות את המכשירים ה"כשרים" מהיבואנים ולגרוף רווחים לכיסו.

במהלך חקירה ממושכת במחוז ירושלים, שכללה תלונות רבות שנאספו מרחבי הארץ ומגוון פעולות חקירה שבוצעו, נאספו נגד החשוד ראיות הקושרות אותו למעורבות בארגון הפרות הסדר ולחשדות בדבר קבלת כספים מיבואני מכשירי הסלולר בסכום כספי של כ-300,000 ש"ח.

כאמור, לאחר שהושלמה החקירה בימים אלו, הוגשה אתמול (ראשון) נגד החשוד הצהרת תובע בבית המשפט ומעצרו הוארך שוב עד לתאריך 30.3.22, לטובת הגשת כתב האישום נגדו על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

עורכי הדין איתי כהן ושלמה חדד, ממשרד כהן חדד ושות', מסרו: "מדובר בלקוח שמצוי מזה 28 ימים במעצר, על מנת לחקור ולמצוא ראייה כלשהיא הקושרת אותו לעבירות בהם הוא חשוד".

"אנחנו רואים כי המשטרה מנסה בכל דרך אפשרית לקשור אותו לעבירות שלא ביצע, כמו כן לא נערך כל עימות בינו לבין מי מהמתלוננים בתיק, דבר זה מעיד בעד עצמו. בנוסף לכך, לא הוטחה בפניו כל ראיה אשר קושרת אותו במישרין או בעקיפין לחשדות המיוחסות לו", הוסיפו.

"להערכתנו מדובר בעניין פוליטי מובהק, כאשר משרד התקשורת מנסה להילחם בימים אלו בקומה הכשרה וכן בועדת הרבנים לענייני תקשורת. אנו תקווה כי בהמשך, כאשר נוכל לצלם את חומר החקירה בתיק, תתבהר התמונה והאמת תצא לאור", לשון התגובה.

ועדת הרבנים לענייני תקשורת משגיח כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}