כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הפך להיות אחד החברים הכי טובים שלי"

פומפאו: "כשמתפוצץ בטהרן, יוסי כהן מתקשר - ומחייכים"

מזכיר המדינה לשעבר מספר על שיתוף הפעולה בינו לבין ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, כדי להדגיש את הקשר שהיה בתקופתו של ממשל טראמפ לישראל: "עצוב על המצב הנוכחי והרצון הטוב שאבד". עוד סיפר על שיחות הטלפון עם כהן בזמן שיש פיצוץ בטהרן

פומפאו: "כשמתפוצץ בטהרן, יוסי כהן מתקשר - ומחייכים"
מייק פומפאו בישראל צילום: Menahem Kahana/POOL

מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארצות הברית לשעבר בממשל טראמפ, קיבל אמש את פרס 'כתר ישראל' מהקרן למורשת ישראל.

המזכיר לשעבר סיפר במהלך הטקס החגיגי על קשריו המיוחדים עם יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, ומספר על הפגישה הראשונה שלהם כאשר כיהן כראש ה-CIA, ""לא פגשתי אותו לפני כן. שמעתי עליו וידעתי שהוא, בניגוד אלי, היה בעל קריירת ריגול ארוכה".

"אמרתי ליוסי, שהפך להיות אחד החברים הכי טובים שלי בעולם שבניגוד לחיכוכי העבר, אנחנו הולכים לגרום לארגונים שלנו לעבוד יחד". הוא ממשיך ומספר, "הוא טס לפגוש את החבר'ה שלי במטה בלנגלי ואני באתי לישראל לפגוש את האנשים שלו".

"אמרנו להם: 'אנחנו הולכים לעבוד יחד ולמקסם יכולות. ל-CIA יש משאבים בכל העולם, למוסד יש אנשים שיודעים להתמקד בבחור רע אחד ולמצוא דרך לבצע כל משימה שמטיל עליהם ראש הממשלה. גם היום, היושבים בחדר הזה חיים בביטחון גדול יותר בזכות שיתוף הפעולה הצוותים שלנו שהלך והתהדק".

"עד היום כשמשהו מתפוצץ בטהרן יוסי כהן מתקשר אלי. אנחנו לא מרבים בפרטים, רק מחייכים ומנתקים את השיחה", חשף פומפאו והוסיף, "אני לא מספר את הדברים כדי להרים לעצמי או בשם הגאווה אלא כדי להסביר כיצד שיתוף הפעולה בתקופת ממשל טראמפ היה עמוק בכל הדרגים. הכוח שיצרנו יחד הפך את המזרח התיכון להרבה יותר בטוח ומשגשג ובכך את העולם כולו לכזה".

"אני עצוב על המצב בו כל כך הרבה מהרצון הטוב שהבאנו ליחסים אבד וכבר לא קיים", הודה פומפאו. "אני מתפלל שנצליח להחזיר את זה. זה חשוב לא רק לי ולמשפחתי, אלא לעם ישראל, למזרח התיכון ולעולם כולה. כשאנחנו יודעים לעבוד יחד נכון זה קסם של ממש".

 

 

מייק פומפאו יוסי כהן ממשל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד