כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר 3 שנים של סחבת

במחאה על התנהלות ההנהלה - שביתה בבית החולים

ועד עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת פתח הבוקר בשביתה, לא יוגש טיפול לבאי בית החולים למעט במקרים מצילי חיים. במהלך היום יפגינו העובדים השובתים מחוץ לבית החולים "באו מים עד נפש"

במחאה על התנהלות ההנהלה - שביתה בבית החולים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר שלוש שנים של משא ומתן מול הנהלת בית החולים, ועד עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת המיוצג על ידי ההסתדרות הלאומית הכריז הבוקר (שלישי) על שביתה בבית החולים.

למעט מקרים מצילי חיים העובדים לא ישרתו את באי בית החולים וניתוחים אלקטיביים ידחו. בבית החולים ישנם כ-400 עובדים, השביתה תכלול אחים, אחיות, צוות סיעודי, מזכירות ועוד. במהלך היום תתקיים הפגנה של העובדים מחוץ לבית החולים.

מוועד העובדים נמסר: "במשך שלוש שנים אנחנו לא מצליחים לקבל את המגיע לנו, הנהלת בית החולים מסרבת להגיע להסכם עם ועד העובדים וההסתדרות הלאומית. גם לאחר ניסיון גישור בבית המשפט מנהל בית החולים הודיע להסתדרות הלאומית כי הוא איננו מוכן לשפר את תנאי העובדים. הגיעו מים עד נפש, לא ניתן יד להמשך סיכול ההתאגדות ההוגנת של עובדי בית החולים".

מההסתדרות הלאומית נמסר: ״מדובר במקרה חריג של מנהל בית חולים ציבורי אשר מסרב לחתום על הסכם קיבוצי עם עובדיו. הנהלת בית החולים העבירה את העובדים מסכת ייסורים בשלב ההתארגנות וכעת מסרבת לחתום על ההסכם הקיבוצי. אנו קוראים לשר הבריאות, ניצן הורוביץ להתערב בדחיפות לפתרון המשבר".

מבית החולים נמסר בתגובה: "חרף השנה המורכבת שעברנו וחרף המאמצים שהשקענו בשנה האחרונה לסייע לעובדינו ולהגיע להסכמות, בחרה ההסתדרות הלאומית לחדש את סכסוך העבודה בבית החולים. הנהלת בית החולים חשה שהתנהלות ועד העובדים היתה חסרת ניקיון כפיים. בעוד ההנהלה מקדמת וקובעת פגישות, ומנהלת דיונים גם בתקופת קורונה. ברצוננו לציין שאנחנו עובדים לילות כימים וכמובן בעזרת כל העובדים היקרים על מנת לשמור על יציבותו הכלכלית ופיתוחו של בית החולים, וההצלחות מדברות בעד עצמן בשורה של הוקרות להן זוכה בית החולים בשנה האחרונה. אנו מצפים שבמקום לפנות לתקשורת יגיעו נציגי הוועד לפגישות כשהם יודעים מה המטרות הרלוונטיות ויפסיקו להכפיש את בית החולים והנהלתו".

בית חולים נצרת שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד