כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הווריאנט הדומיננטי ביותר

ארגון הבריאות העולמי: 86% מההדבקות בעולם הן ב-BA2

רוב ההדבקות והריצופים הגנטיים ברחבי העולם נובעים כיום מתת הזן BA2 המכונה "אחיו של האומיקרון". הוא מדבק ב30% יותר מהאומיקרון, אך לא גורם למחלה קשה יותר. העלייה במקרי ההידבקות בו נצפתה בעיקר בסין ובמדינות אירופה

ארגון הבריאות העולמי: 86% מההדבקות בעולם הן ב-BA2
נגיף הקורונה צילום: Unsplash

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום(שלישי) כי תת הזן BA2 של נגיף הקורונה המכונה "אחיו של האומיקרון", הינו הווריאנט הדומיננטי ביותר ברחבי העולם, ורוב הריצופים הגנטיים כיום נובעים מהידבקות בווריאנט זה. 

על אף היותו וריאנט חדש יחסית, הצליח הBA2 לגבור על "אחיו הגדול" - האומיקרון, ולפי הודעת ארגון הבריאות העולמי מהווה 86% מכלל הריצופים הגנטיים ברחבי העולם. הווריאנט BA2 הוכח כמדבק ב30% יותר מהBA1(אומיקרון), אך אינו גורם למחלה קשה יותר.

העלייה הגדולה במקרי ההידבקות בו נצפתה בעיקר בסין ובמדינות אירופה, אך לאחרונה העלייה התמתנה מעט ובמדינות שונות חלה ירידה קלה במספר המאומתים. הBA2 מדבק גם אנשים שכבר החלימו מהאומיקרון, אך מומחים מדנמרק ובריטניה טוענים כי הסיכויים של מחלים אומיקרון להידבק בBA2 קטנים מסיכוייו של מחלים קורונה מזן אחר להידבק באומיקרון.

בסוף השבוע שעבר הכריז פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא, כי התגלה בישראל מקרה הדבקה של וריאנט חדש הנקרא BA3, אך עדיין אין מספיק מידע אודותיו ועל רמת אלימותו. לצד זאת, החיסונים הקיימים נגד הקורונה יעילים נגד וריאנטים אלו, ובפרט במניעת מחלה קשה או מוות כתוצאה מהידבקות.

ארגון הבריאות העולמי קורונה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד