כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאתגר את הסינים

וריאנט אומיקרון: שנגחאי נכנסה להסגר בן עשרה ימים

בעיר שנגחאי שבסין נרשמו למעלה מ-6,200 מאומתים ביממה, הסינים חצו את עיר הנמל לשניים: בחצי המערבי יהיה סגר לחמשת הימים הקרובים, ובמהלכם תיבדק כל האוכלוסייה. לאחר חמישה ימים יעבור הסגר לחלק המזרחי שבו יערך מבצע בדיקות דומה

וריאנט אומיקרון: שנגחאי נכנסה להסגר בן עשרה ימים
אילוסטרציה צילום: pixabay

מאז דוכאה התפרצות הקורונה הראשונית בעיר וואהן שבמחוז חוביי בסין, הצליח המשטר הסיני לשמור על סין כולה כשהיא נקיה כמעט לחלוטין מנגיף הקורונה. בעוד מדינות קטנות בהרבה דיווחו על עשרות אלפי ואף מאות אלפי נדבקים ביממה, בסין הובילו מדיניות 'אפס הדבקה' ולמשך תקופות לא מבוטלות אף יישמו זאת בהצלחה.

מאז החלה התפרצות וריאנט אומיקרון של הנגיף, מתקשים הסינים לדכא את ההתפרצות. הניסיונות החוזרים והנשנים לסגור ערים ולנהל מבצעי ענק של עשרות מיליוני בדיקות בתוך ימים אחדים, אכן סייעו להגביל מאוד את ההתפרצות אבל לא הצליחו לדכא אותה לחלוטין. בשבועות האחרונים מתמודדת סין עם האתגר הגדול ביותר מאז תחילת המגפה, כ-4,500 נדבקים מדי יממה, מספרים שסין לא הכירה עד כה בכל הקשור לנגיף הקורונה. אחד המוקדים הבולטים ביותר להתפרצות הוא בעיר הנמל המפורסמת שנגחאי, שבה נרשמו למעלה מ-6,200 מאומתים ביממה, מה שהוביל באופן מיידי להכרזה על מבצע לדיכוי הנגיף.

אלא שבסין מבינים שהמשמעות של הטלת סגר על שנגאחי תהיה פגיעה קשה בכלכלה הסינית, ולכן בחרו בפעם הראשונה במדיניות של חציית העיר. הסינים חצו את שנגחאי לשני חלקים, המערבי והמזרחי, כשהם הטילו סגר על החלק המערבי לבדו, למשך חמישה ימים שבהם נערכות בדיקות לכל האוכלוסייה במערב העיר, וביום שישי הקרוב, לאחר חמישה ימים יוסר הסגר מעל החלק המערבי כשבמקומו ייכנס החלק המזרחי לסגר, ולמבצע בדיקות דומה. לאחר פילוח תוצאות הבדיקות ינסה המשטר לאתר את מוקדי התחלואה המרכזיים, ולסגור את השכונות הרלוונטיות או להגביר את הבדיקות בקרב מי שנחשפו למאומתים בסביבתם.

סין וריאנט אומיקרון קורונה שנחאי סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד