כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח

יו"ר הקואליציה תוקפת את שר הבריאות: "להתמקד בנושאים המחברים"

קריאתו של שר הבריאות להנהלות בתי החולים לא למנוע הכנסת חמץ בפסח, גוררות תגובות נזעמות גם מתוך הקואליציה. יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, תוקפת את הורביץ: "מציעה לשר הבריאות להתמקד בנושאים המחברים" | השר מתן כהנא: "בהדברות אפשר להגיע לפתרונות"

יו"ר הקואליציה תוקפת את שר הבריאות: "להתמקד בנושאים המחברים"
בית החולים הדסה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות המכתב שפרסם היום (שלישי) שר הבריאות ניצן הורביץ בו הוא קורא להנהלות בתי החולים לכבד את החלטת בג"ץ, שקבע כי אין למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, יו"ר הקואליציה יוצאת נגדו ותוקפת.

שר הבריאות לבתי החולים: לאפשר הכנסת חמץ בפסח

יו"ר הקואליציה, המכהנת גם כיו"ר ועדת הבריאות, חה"כ עידית סילמן פרסמה הודעה בה היא תוקפת את השר הורביץ וטוענת כי הוא מעדיף לטפל בנושאים דתיים, במקום בנושאים החשובים באמת במשרדו.

"למערכת הבריאות בכלל ולמשרד הבריאות בפרט יש כיום אתגרים ומשימות רבות וקריטיות הדורשות טיפול וקידום. בתי החולים צריכים תקצוב נוסף ועוד הרבה רפורמות חשובות שיצילו חיי אדם. התוצאה של ההנחיה הזו עלולה להדיר ציבור שלם מבתי החולים במהלך החג ובכך לפגוע בבריאותם של רבים. אני מציעה לשר הבריאות להתמקד בנושאים המחברים", תקפה סילמן.

בהודעתה קוראת חברת הכנסת סילמן למנהלי בתי החולים "לנהוג כמו בתי החולים שנמנעים מכך ולבקש מהציבור להימנע מהכנסת חמץ", לדבריה, "הכנסת חמץ לבתי החולים תהווה שבירת סטטוס קוו חמורה וחוסר התחשבות ברגשות הציבור הדתי והמסורתי בישראל".

כזכור, על פי פסיקת בג"ץ, אין להטיל איסורים כלשהם על הכנסת חמץ בפסח לשטחי מוסדות רפואיים, אך בהדסה התכוונו להתגבר על פסיקה זו ע"י הצבת דיילים בכניסה לבית החולים שיבקשו מהציבור בנימוס לא להכניס חמץ.

במכתבו למנהלי בתי החולים כתב הורביץ "מחובתנו לאפשר לכל מטופל לנהוג על פי דרכו, ללא כפייה" והוסיף "המטופלים ששוהים במוסדות הבריאות בישראל ובני משפחותיהם לבטח היו שמחים לבלות את החג ולסעוד עם יקיריהם בבתיהם, ולא בבית החולים. משום כך עלינו לשמור על רווחתם וכבודם של מי שמעוניינים לקיים את מצוות החג, וגם על רווחתם וכבודם של מי שאינם חפצים בכך".

השר לשירותי דת מתן כהנא התייחס הוא לנושא וכתב בטוויטר, "הכנסת חמץ לבתי חולים לא פוגעת ברגשות של החולים אלא ביכולת של החולים הדתיים לשמור על אי אכילת חמץ בפסח. ‏בהדברות אפשר להגיע לפתרונות שכולם יכולים לחיות איתם. ‏עד שנגיע להסכמות האלה, אני משוכנע שאזרחי ישראל ישתדלו לאפשר לאחיהם לשמור על מצוות החג".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף את שר הבריאות ואמר "לצערנו שר הבריאות מכניס את האג’נדות האישיות שלו למשרד הבריאות על חשבון בריאות הציבור. רוב העם בישראל שומר מחמץ בפסח, ושר הבריאות מונע מאנשים דתיים ומסורתיים מלקבל טיפול רפואי בבתי החולים בחג הפסח". והוסיף כי "זוהי לא רק פגיעה בצביון המדינה אלא גם באופן המעשי זו מכשלה אדירה, – לא ניתן לתת כשרות לפסח במקום בו מכניסים חמץ. איך ניתן לראות את ליל הסדר בבתי החולים כאשר משהו יבוא עם פיתה פלאפל?!"

יו"ר מפלגת 'נעם', חבר הכנסת אבי מעוז, תקף: "מתבררת יותר ויותר ההבנה שחברי הקואליציה לא יעצרו עד להשגת מטרתם והיא - הריסת הזהות היהודית של מדינת ישראל. שוב הורוביץ מנסה לכפות בצורה דורסנית את תפיסת העולם האנטי-יהודית שלו. מאיפה עזות המצח של השר הורוביץ? למה מפריע לשר הבריאות שבתי החולים מבקשים לכבד את הציבור היהודי?".

מבית החולים הדסה נמסר: "מתוך התחשבות בכל באי המרכז הרפואי, הציבור הנכנס בשעריו יתבקש בנימוס להימנע מהכנסת חמץ. מאבטחי בית החולים לא יעסקו בכך אלא דיילים. אנו בטוחים כי רוב רובו של הציבור יענה בחיוב לבקשה ויפגין רגישות כלפי האחר".

עידית סילמן חמץ ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד