י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש הממשלה מכנס התייעצות

פיגוע ירי קטלני בבני ברק: חמישה בני אדם נרצחו, המחבל נוטרל

פיגוע שלישי בתוך שבוע בישראל: מחבל פלסטיני פתח באש בשכונת פרדס כץ בבני ברק, חמישה בני אדם נרצחו | כוחות משטרה והצלה רבים נמצאים בשתי הזירות לצד תושבים רבים  שיצאו למחות נגד המצב הביטחוני הרעוע | ראש הממשלה נפתלי בנט מכנס התייעצות ביטחונית

פיגוע ירי קטלני בבני ברק: חמישה בני אדם נרצחו, המחבל נוטרל
הפיגוע בבני ברק צילום: מתוך הסרטון / באדיבות המצלם

חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי שאירע הערב (שלישי) בשכונת פרדס כץ בבני ברק. מותם של ארבעה מהנפגעים נקבע בשטח ושל פצוע נוסף, שוטר, בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. כוחות משטרה והצלה גדולים בזירה.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל, תושב ג'נין, הגיע לשכונה כשהוא חמוש ברובה סער ופתח באש לעבר אזרחים ברחוב השניים ופצע כמה מהם באורח אנוש. משם עבר לרחוב הרצל, פתח באש לעבר אזרחים נוספים. כוח משטרה שהוזעק נטרל את המפגע. לפי הדיווח בשלב זה, אדם החשוד שסייע למחבל נעצר בקרבת מקום ומתבצעות סריקות אחר חשוד שלישי שהיה מעורב.

השוטר שנהרג ניהל קרב יריות עם המחבל והצליח לחסל אותו. מהמשטרה נמסר כי בביה"ח בילינסון נקבע מותו של השוטר, מצוות האופנועים, שחתר למגע בזירה ונטרל את המחבל. הודעה נמסרה למשפחתו.

מוטי נוימן, חובש איחוד הצלה סיפר: "הענקנו סיוע לנפגע יחיד מירי שפונה לבית החולים במצב קשה. לא איתרנו עד כה נפגעי גוף נוספים. כמו כן יחידת חוסן - היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

זאבי פישמן, חובש איחוד הצלה הוסיף ותיאר: "הענקנו סיוע לנפגע מירי שפונה לבית החולים במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן - היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

חובש מד"א, ליפא הירש, שטיפל בפצועים סיפר: "שמענו את היריות מתחנת מד"א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו. כ- 100 מטר משם בהמשך הרחוב ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו, צוות מד"א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש. יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם."

מבית החולים בילינסון נמסר כי גבר כבן 30 הגיע לבית החולים עם פציעות ירי חודרות בחזה כשהוא במצב אנוש, עם הגעתו לחדר טראומה הצוות הרפואי החל לבצע בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו. המשפחה קיבלה על כך הודעה והיא בדרכה לבית החולים.

בשל המצב הביטחוני, ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים בשעה 22:00 התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה וגורמים נוספים.

שעתיים לאחר הפיגוע הקשה בבני ברק, ראש הממשלה נפתלי בנט משגר הודעה ואומר: "ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני. כוחות הביטחון פועלים. נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל. הם לא יזיזו אותנו מכאן. אנחנו ננצח".

שעה קודם לכן הגיב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפיגוע בבני ברק ואמר: "ערב עצוב וקשה מאוד. ישראל בעיצומו של גל טרור מסוכן שלא ראינו שנים רבות. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח. חייבים לפעול בנחישות כדי להחזיר לאזרחי ישראל את השקט והביטחון".

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין קרא בראיון ל'ערוץ 12': "מבקש מכל תושבי העיר להישאר בבתים כשיש עדיין חוסר וודאות, האנשים שנמצאים בזירה אלו רק כוחות המשטרה ומד"א".

פיגוע ירי הרוגים ופצועים פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד