כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האופציה האחרונה?

הסנאטור האמריקאי: "תקיפה ישראלית על איראן, תסיים את הגרעין"

הסנאטור האמריקני לינדזי גראהם, אמר שהתקפה ישראלית על איראן היא "כנראה הדרך שבה הסיפור הזה מסתיים" לדבריו, תקיפה ישראלית היא האופציה היחידה שנראית לעין שתמנע מהם להשיג נשק גרעיני

הסנאטור האמריקאי: "תקיפה ישראלית על איראן, תסיים את הגרעין"
אילוסטרציה צילום: pixabay

עם תחילת 'פסגת הנגב' - במסגרתה אירחה ישראל את שרי החוץ של בחריין, מצרים, מרוקו, איחוד האמירויות הערביות וארה"ב - ביום ראשון הצי החמישי של ארה"ב וחיל הים הישראלי בתרגיל ימי בים התיכון.

שגריר ישראל במנאמה, איתן נאה, אמר ביום שני כי ישראל תמנה "בקרוב" נספח צבאי למפקדת הצי החמישי בבחריין. אמנם פורסם כי ישיבת שרי החוץ של הנגב דנה בברית צבאית אפשרית, אך נשמעה גם ביקורת על הפגישה ברחבי העולם הערבי, במיוחד על התעלמות מזכויות הפלסטינים, כאשר מלך ירדן עבדאללה השני ערך במקום זאת ביקור ברמאללה אצל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במקביל מתקיים תרגיל האמריקאי-ישראלי בשם "מגן פנימי" שמתמקד בשילוב מערכות בלתי מאוישות. יותר מ-300 אנשי צוות אמריקאים וכלי שיט בלתי מאוישים שונים משתתפים בתרגיל, כולל צוות צלילה לסילוק מוקשים ושומרי חופים אמריקאים.

משחתת הטילים המונחים של חיל הים האמריקני USS Cole - שפועלת בצי החמישי מאז תחילת ינואר - וספינת המטען היבשה USNS Wally Schirra אמורות להשתתף גם הן. אזור המבצעים של הצי החמישי כולל את המפרץ הפרסי, מפרץ עומאן, ים סוף, חלקים מהאוקיינוס ​​ההודי, ושלוש נקודות קריטיות במצר הורמוז, תעלת סואץ ובאב אל-מנדב.

בתוך כך, הסנאטור הרפובליקני האמריקני, לינדזי גראהם, אוהד ישראל ידוע, אמר בראיון ל-Jewish Insider כי מתקפה ישראלית על איראן היא כנראה הדרך היחידה למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. הסנאטור, שתמך בנשיא לשעבר דונלד טראמפ כשעזב את הסכם הגרעין משנת 2015 המגביל את תוכנית הגרעין של איראן, אמר כי סנקציות של ארה"ב עשויות שלא למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני וכי סביר להניח שתקיפה ישראלית תמנע מהם נשק גרעיני.

"אם אתה לא מבין את זה, אתה עושה טעות ענקית", אמר גרהם. הוא הציג שלוש אפשרויות - שינוי משמעותי של מנהיג איראן עלי חמינאי, מהפכה באיראן או תקיפה ישראלית. "הראשון הוא אחד למיליארד. השני, מי יודע אם העם האיראני רוצה להמשיך לחיות כך, זה תלוי בו. אבל השלישי הוא "כנראה הדרך שבה הסרט הזה מסתיים" אמר.

תקיפה באיראן הגרעין האיראני לינדזי גרהאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד