כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גל טרור רצחני

בני ברק דומעת: קורבנות הפיגוע הי"ד יובאו במהלך היום למנוחות

הלם ותדהמה בעיר התורה והחסידות; במהלך היום יובאו למנוחות שני תושבי העיר שנרצחו בפיגוע הקטלני: הקדושים הרב אבישי דוד יחזקאל והרב יעקב ישראל שלום הי"ד | הלילה: מהומות ברחוב ז'בוטינסקי, פחים הוצתו | המפכ"ל שוחח עם אב השוטר הי"ד והשוטר שחיסל את המחבל

בני ברק דומעת: קורבנות הפיגוע הי"ד יובאו במהלך היום למנוחות
הנרצחים בפיגוע בני ברק צילום: באדיבות המצלם

נרצחי פיגוע הירי שאירע אמש (שלישי) בשכונת פרדס כץ בבני ברק יובאו היום למנוחת עולמים: בעיר יתקיימו הלוויותיהם של הקדושים הרב אבישי דוד יחזקאל והרב יעקב ישראל שלום הי"ד.

יחזקאל, יליד תל אביב, בן 29, הוא תושב רחוב השניים בשכונת פרדס כץ. הוא הותיר אחריו את הוריו שיחי', אחיו ואחותו, אלמנתו מרת נעמה שתחי', לבית משפחת ביטון ממבשרת ציון, ובן אחד בן שנתיים. ההלוויה תיערך הבוקר בשעה 9:30 מביתו ברחוב השניים 4 בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

הרב אבישי דוד יחזקאל הי"ד

הרב יעקב ישראל שלום הי"ד, בן 36, תושב השכונה אף הוא. כפי שדווח אתמול 'בחדרי חרדים', יחזקאל יצא עם בנו לסיבוב בכדי להרדימו, הוא דיבר עם אחיו בטלפון ועוד הספיק להגיד לו שהוא שומע יריות ואז נרצח. אביו הגיע לזהות אותו במכון הפתולוגי באבו כביר. 

הקדוש הרב יעקב ישראל שלום הי"ד נרצח בידי המחבל בעודו נוהג ברכבו. בתיעוד שצילמו אזרחים נראה המחבל מבצע וידוא הריגה. ר' יעקב ישראל הוא בנו של הרב הגאון רבי מאיר שלום זצ"ל - מחשובי תלמידי החכמים בקהילות תימן בבני ברק, שנפטר בערב חג הסוכות תשפ"א, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 70 בפטירתו.

הרב יעקב ישראל שלום הי"ד

הלוויתו תיערך בשעה 11:00 בבוקר מבית אמו שתחי' ברחוב אברהם בן דוד 41 בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן.

בפיגוע נרצחו גם השוטר אמיר חורי בן ה-32 ושני עובדים זרים. ח'ורי הוזעק בעקבות דיווחים של אזרחים והגיע לזירת הפיגוע כשהוא רכוב על אופנוע יחד עם שוטר נוסף. השניים ירו לעבר השוטר ונטרלו אותו, אך זה השיב לעברם אש והצליח לרצוח את חורי. ח'ורי, תושב נוף הגליל, הותיר אחריו שתי אחיות, אח וזוג הורים. אביו של חורי שירת בעבר גם הוא במשטרה.

אמש כי דווח כי שמו של המחבל הוא דיא חמארשה, תושב הכפר יעבד באזור ג'נין, בן 26. הוא ריצה עונש מאסר של חצי שנה בגין השתייכות לארגון טרור. לפי דיווחים שונים, המחבל עבד בישראל כשוהה בלתי חוקי.

במהלך הלילה הפגינו כמה עשרות אזרחים ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. חלקם הציתו פחי אשפה וחסמו את הציר לתנועה. כוחות משטרה פעלו להשבת הסדר הציבורי.

ראש הממשלה נפתלי מסר אתמול הצהרה מצולמת, מחדר העבודה בביתו, בעודו נמצא בבידוד לאחר שנדבק בקורונה. " אחרי תקופה של שקט ישנה התפרצות אלימה של אלה המנסים לכלותנו, אלה שרוצים לפגוע בנו בכל מחיר, שהשנאה שלהם ליהודים, למדינת ישראל, מעבירה אותם על דעתם. אלה שמוכנים למות - ובלבד שאנחנו לא נחיה בשלווה", אמר בנט.

בתוך כך, המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי שוחח בטלפון עם רס"מ ע', השוטר שהגיע ראשון לזירה יחד עם רס"מ אמיר חורי ז"ל ולאחר מכן שוחח עם ג'ריס, אביו של אמיר ז"ל. רס"מ ע' סיפר למפכ"ל על שארע ועל ניטרול המחבל שהיה חמוש ברוס"ר M-16.

המפכ"ל אמר לרס"מ ע': "אתם גיבורים! בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים. אתה ואמיר ז"ל הגעתם במהירות לאירוע והפגנתם חתירה למגע תוך גבורה ומקצועיות בקרב יריות מול מחבל שהתכוון לבצע טבח בכמה שיותר אזרחים. אני מחזק אותך ומשתתף בצער על נפילתו של שותפך לנשק, רס"מ אמיר ז"ל.

בנוסף שוחח המפכ"ל בטלפון עם ג'ריס חורי אביו של השוטר אמיר חורי ז"ל שנרצח במהלך הפעולה ההירואית לחיסול המחבל. ג'יריס, אביו של אמיר ז"ל סיפר למפכ"ל שהם משפחה של שוטרים וכי הוא גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. בנוסף ג'ריס סיפר למפכ"ל שהשיחה האחרונה בינו לבין בנו הייתה בשש בערב בה סיפר לו אמיר ז"ל שהוא ביצע מטווחים היום במסגרת אימון ירי.

המפכ"ל אמר לג'ריס, אביו של רס"מ אמיר ז"ל: "אני משתתף בצערכם על נפילתו של אמיר ז"ל. זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר לך שהבן שלך הציל הערב את חייהם של אזרחים רבים. בנך הפך הערב למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה. משטרת ישראל תלווה אתכם לעד וכל מה שצריך אנחנו לרשותכם. אני שולח לך חיבוק חם ואוהב ומבטיח שאגיע אליכם מיד עם סיום הבידוד".

פיגוע בבני ברק אבישי דוד יחזקאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד