כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הבנו שיש בלגן"

עדות השכן: "המחבל כיוון למרפסת, מיד נשכבתי על הרצפה"

לאחר הפיגוע הנורא שאירע אתמול בבני ברק בו נרצחו חמישה בני אדם, השכנים מספרים בזעזוע על המראות הקשים שראו. "הייתי בטוח שזה נפצים, ואז התחילו צעקות, הבנו שיש בלגן". "המחבל כיוון נשק לכיוון אשתי"

עדות השכן: "המחבל כיוון למרפסת, מיד נשכבתי על הרצפה"
נרות בזירת הפיגוע בב"ב צילום: באדיבות המצלם

הפיגוע הנורא אתמול (שלישי) בבני ברק הביא מותם של חמישה אנשים. רס"מ אמיר חורי, שוטר מג"ב שהצליח לנטרל את המחבל, יעקב שלום, אב לחמישה, הרב אבישי יחזקאל, שהותיר אחריו ילד בן שנתיים. כמו כן נרצחו בפיגוע ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק, שני אזרחים אוקראינים, אשר עבדו בישראל.

איתי לוי, המתגורר ברחוב בו אירע פיגוע הטרור בבני ברק, סיפר את שחווה באותם רגעי אימה: "אני עומד במרפסת שלי בבני ברק, ברחוב השניים, ושמעתי פיצוצים. הייתי בטוח שזה נפצים, ואז התחילו צעקות, שמענו קללות, הבנו שיש בלגן, התקשרתי למשטרה. אני עומד עם הילדים במרפסת, מחפש אם זה זיקוקים או נפצים, ואז אני רואה את האדם לבוש בשחור, עם רובה גדול, ופשוט יורה".

"בדיעבד התברר שהשכן שלי, מנחם אנגלנדר, שהוא גם חובש במד"א, ירד למטה והמחבל כיוון עליו את הנשק. כנראה היה מעצור, או בגלל השכן הנוסף שהוא גם חובש, יוסף חיים טובול, נתן יריות באוויר, ואז מהיריות שלו המחבל רץ ונעלם במעלה הרחוב לכיוון רחוב הרצל. משם לא ראיתי אותו יותר".

עד ראיה, ר' איתי כהן, שהיה במרפסת מעל למקום האירוע סיפר: "שמענו פיצוצים חשבתי שהנפצים מפורים עדיין לא נגמרו ויצאתי למרפסת, שמעתי פיצוצים מרחוב השניים למעלה, התקשרתי למשטרה, במרפסת פתאום אני רואה אדם לבוש שחורים עם רובה ענק ומכוון לאנשים, בדיעבד מסתבר שהשכן מלמטה שמתפקד כחובש כבר היה שם והמחבל כיוון עליו אבל נתקע לו הנשק, בהמשך הוא כיוון למעלה ישר לכיוון המרפסת, מיד נשכבתי על הרצפה ואז הוא ממשיך הלאה לכיוון רחוב הרצל, משם לא ראיתי לאן הלך".

ר' יצחק קראוס, עד ראיה נוסף סיפר על רגעי האימה: "שמעתי יריות ורצתי למרפסת. בהתחלה לא הבנתי מה קורה פה, ירדתי למטה ועמדתי עם שכן, המחבל הגיע לידינו – כיוון את הנשק אלינו – השכן רץ אלי והדף אותי לכיוון חדר המדרגות. אני טרקתי את דלת המעלית חזק מרוב פחד והוא עלה במדרגות".

אחד השכנים סיפר ל'בחדרי חרדים' על מה שאירע. "אשתי התקשרה אלי לאחר ששמעה יריות, היא לא הבינה מה קורה, ואז היא רואה מהחלון את המחבל עם הנשק, הוא שמע אותה מדברת בפלאפון בקול איתי, הוא כיוון את הנשק לעברה ותכנן לירות בה, או שהיה לו מעצור או שלפתע הוא החליט לרוץ לכיוון אחר, אשתי נכנסה פנימה מהר וסגרה את התריס, היא הייתה בהיסטריה, היה נורא".

ר' ליפא הירש, שטיפל בפצועים סיפר: "שמענו את היריות מתחנת מד"א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו. כ-100 מטר משם בהמשך הרחוב ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו, צוות מד"א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש. יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

פיגוע בבני ברק מחבל פלסטיני נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד