כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
טרור בלב ישראל

כמספר ההרוגים בשנתיים: 11 נרצחים בפיגועי טרור בתוך שבוע

‏הטרור משתלט על ישראל: בתוך שבוע אחד בלבד נרצחו 11 ישראלים בשלושה פיגועי טרור. מדובר בנתון הגבוה יותר ממספר הנרצחים בפיגועים בשנת 2020 ו2021 ביחד | מוקדם יותר דווח כי לקראת רמדאן ובעקבות ההסלמה הביטחונית, צה"ל יתגבר את אוגדת עזה, גם הכוחות בשטחי יהודה ושומרון יתוגברו

כמספר ההרוגים בשנתיים: 11 נרצחים בפיגועי טרור בתוך שבוע
הפיגועים במהלך השבוע צילום: מתוך הסרטון

חמישה בני אדם נרצחו הערב (שלישי) בשלושה מוקדי ירי שבוצעו בבני ברק בתוך זמן קצר. לפי החשד, המחבל עבר מזירה לזירה וירה באנשים, שחלקם ישבו ברכב בשעה שנורו - ולאחר מכן נורה למוות על ידי צוות משטרה: אחד מהם נפצע בתקרית ונפצע אנוש ולאחר מכן נקבע מותו בבית החולים בלינסון. המחבל - אסיר לשעבר מהשומרון, בן 27.

לפי תיעוד מאחת הזירות, המחבל נראה מסתובב עם נשק ארוך, ככל הנראה M16, ויורה בכמה אנשים: הוא נשמע מדבר בעברית ואומר לאחד האנשים "עמוד, עצור!".  עדי ראייה דיווחו כי למחבל היה מעצור בנשק. הוא נורה למוות בזירה השנייה, ונבדק אם פעל לבד: שני חשודים בסיוע למחבל נעצרו ונבדק הקשר שלהם לאירוע.

מדובר בלא פחות מפיגוע השלישי בישראל בתוך שבוע בלבד. שלשום נרצחו לוחמי משמר הגבול יזן פלאח ושיראל אבוקרט, בני 19, בפיגוע ירי ברחוב הרברט סמואל במרכז חדרה. 12 פצועים, בהם 3 שוטרים, פונו לבית החולים במצב קשה, בינוני וקל בעקבות הירי.

עוד בנושא:

מחקירת האירוע עולה כי שני מחבלים, איימן ואבראהים אגבאריה, הגיעו למקום כשהם חמושים בשלושה אקדחים, שלושה סכינים, 1,100 קליעים, ומשקפי מגן. השניים הם בני דודים מאום אל פאחם ובמערכת הביטחון מעריכים כי השתייכו לארגון דאעש. ארבעה אחים של המחבלים נעצרו.

פיגוע רצחני נוסף בבאר שבע התרחש חמישה ימים קודם לכן. מחבל דקר למוות שלושה ישראלים ודרס ישראלי נוסף. שתי נשים נוספות נפצעו קשה, ולאחר טיפול מצבן הוגדר בינוני. המחבל, מוחמד ראלב אבו אל-קיעאן, נורה ונהרג בידי נהג אוטובוס ואזרח נוסף שירו בו. המחבל היה אזרח ישראלי ואסיר משוחרר, תושב הכפר חורה שבדרום שישב בכלא על ניסיון הצטרפות לדאעש בסוריה.

בחדשות הערב בכאן 11 דווח כי לקראת רמדאן ובעקבות ההסלמה הביטחונית, צה"ל יתגבר את אוגדת עזה, כך הוחלט היום בתום הערכת מצב. התגבור, שנקבע מראש לקראת יום האדמה, יכלול גדוד חי"ר ואת יחידת מגלן. הכוחות ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים יתוגברו גם הם בארבעה גדודים.

המטרה של מערכת הביטחון היא לשמר הפרדה בין הזירות השונות ולנסות לנתק בין יהודה ושומרון, ערביי ישראל, מזרח ירושלים ועזה. במהלך מבצע "שומר החומות" כל הזירות הידרדרו ועכשיו המשימה היא להימנע מכך. הכוחות תודרכו על הוראות הפתיחה באש בניסיון למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, כדי לא לתת סיבה לארגוני טרור לחמם עוד יותר את השטח המתוח ממילא.

בין 200-100 איש פעילים בארגון דאעש אותרו בידי השב"כ - נתון שכולל גם הרבה אנשים שהיו מזוהים עם הארגון לאורך השנים וכבר נטשו את האידיאולוגיה ואת הארגון.

הפיגוע בחדרה הפיגוע בבאר שבע פיגוע בבני ברק גל טרור דאעש בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד