כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתום הערכת מצב

גל טרור רצחני: מאמצי מודיעין וסיוע של צה"ל למשטרה

עוד קודם דיון הקבינט המדיני-ביטחוני שיתכנס הערב, שר הביטחון קיים הערכת מצב בסופה הנחה על סיוע של מאות חילי צה"ל למשטרה, מיקוד מאמצי מודיעין ברשתות החברתיות ואיתור שב"חים ברחבי הארץ 

גל טרור רצחני: מאמצי מודיעין וסיוע של צה"ל למשטרה
שר הביטחון בהערכת מצב צילום: אלעד מלכה, משרד הביטחון

יממה לאחר הפיגוע השלישי, שר הביטחון בני גנץ כינס היום (רביעי) הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליבה, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, ראש אג"ס אלוף טל קלמן וראש האגף המדיני ביטחוני דרור שלום.

בתום הדיון הוחלט על תגבור של 1,000 לוחמים בהכשרות לסיוע למשטרת ישראל במאמץ ביטחון הפנים, צה"ל יסייע למשטרת ישראל בחיול פלוגות מג"ב, כולל הציוד הנדרש וכן ימוקדו מאמצי המודיעין, בדגש על הרשתות החברתיות.

עוד הוחלט כי יוקצו כוחות ואמצעים לטיפול בשב"חים וסוחרי נשק. שר הביטחון סיכם על הכנת תוכנית פעולה לבינוי בנקודות מרכזיות במכשול התפר, שתוצג בתחילת השבוע הבא להפעלה באופן מיידי.

בדיון דנו באפשרות שצה"ל יוביל תהליך גיוס מואץ של אלפי לוחמי מג"ב במילואים שיהיו תחת פיקוד צה"ל באמצעות מג"ב איו"ש, ויוקצו לפי צורכי המשטרה.

שר הביטחון סיכם, כי יתקיימו צעדים של פריסת כוחות מאסיבית, כאשר בשלב זה איו"ש מתוגברת ב-12 גדודים ועזה בשני גדודים. זאת בכדי למנוע אירועים, לטפל באירועים באופן מיידי ולהחזיר את תחושת הביטחון.

בני גנץ גל טרור פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד