י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סאגת קיצור התורנויות

פרופ' אש נגד ההסתדרות הרפואית: "מסתתרים מאחורי תירוצים"

הצו המחייב את קיצור תורנויות המתמחים ייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב, אך הוויכוחים סביב אופי המתווה ואופן יישומו נמשכים כל העת. מנכ"ל משרד הבריאות תקף הבוקר את התנהלות הר"י וקרא למשרד האוצר להעביר את התקציבים הנדרשים.

פרופ' אש נגד ההסתדרות הרפואית: "מסתתרים מאחורי תירוצים"
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד יומיים בלבד (1 באפריל) ייכנס לתוקפו הצו המחייב את קיצור תורנויות המתמחים בעשרה בתי חולים בפריפריה, אך הסאגה סביב יישום המתווה מסרבת להיעצר. הבוקר(רביעי) בכנס המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות שנערך בתל אביב, תקף מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש את התנהלות ההסתדרות הרפואית בישראל(הר"י) ואת התנגדותם למתווה.

בדבריו אמר פרופ' אש כי "משך התורנות של 26 שעות איננו ראוי, ועל פי ההיתר של שרת הכלכלה אנחנו אמורים להתחיל בעוד יומיים תהליך של קיצור תורניות של 18 שעות", עוד אמר "לצערי הרב, לא כולם שותפים לנחישות שלנו לתהליך".

עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי לצורך יישום המתווה יש להשקיע משאבים ותקציבים, אך הדגיש כי המתווה ישים ולדבריו "הוא הטוב ביותר שבאמצעותו ניתן להשיג את המטרה". הפרופ' אש שב וקרא למשרד האוצר להעביר את התקציבים והתקנים הנדרשים ליישום המתווה.

על התנהלות הר"י אמר כי הוא "מפציר בהר"י להפסיק לשבת על הגדר ולמלא את תפקידה בהגעה להסכם שכר שמותאם למתווה. אין ברירה. במקום חלופה של מכתבים וקמפיינים יקרים בעיתונים המביעים התנגדות, צריך לטפל ברופאים. מי שבעד קיצור משך התורנות שיפעל ליישם זאת במקום להסתתר מאחורי תירוצים".

נחמן אש משרד הבריאות מתמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד