כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עם מסדר כבוד

הרצוג התקבל בירדן; המלך עבדאללה גינה את הפיגוע בבני ברק

הנשיא הרצוג נועד בשעה זו לפגישה עם מלך ירדן בארמונו. בתחילת הפגישה גינה המלך את הפיגוע הנתעבר בבני ברק. הנשיא התקבל בארמון במשמר כבוד

הרצוג התקבל בירדן; המלך עבדאללה גינה את הפיגוע בבני ברק
הנשיא הרצוג מתקבל בארמון בירדן צילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת לפני שעה (רביעי) קלה בירדן ונועד בשעה זו בארמון המלכות עם מלך ירדן עבדאללה השני. בפתח המפגש שהחל בפגישה אישית בין המנהיגים, מלך ירדן גינה את הפיגוע אמש בבני ברק, "מגנה אלימות מכל סוג, חיי אדם הם דבר יקר", אמר המלך עבדאללה

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר למלך עבדאללה: "סבלנו מהתקפות טרור מתועבות בעשרת הימים האחרונים. 11 חייהם של חפים מפשע נגדעו על ידי התקפות איומות של טרוריסטים שפלים. עלינו להילחם יחד נגד כל סוג של טרור ולשתף פעולה למען ביטחון מדינותינו. זהו יום עצוב בישראל. אזרחים מובאים למנוחות. אני מודה לך על הגינוי שלך כמו של מדינות ומנהיגים רבים, כולל באזורנו, אשר גינו את המתקפה הנתעבת הזו".

מטרת הביקור המרכזית הייתה השגת רגיעה במזרח ירושלים לקראת חודש הרמדאן. הנשיא הרצוג אמר למלך ירדן, "כאשר אנחנו נכנסים לימים אלו, שקדושים עבור כל שלוש הדתות, עם חג הפסחא, הפסח, וכמובן חג הרמדאן, עלינו לאפשר לכולם לממש את אמונתם בביטחון, בביטחה ובשלווה. לשם כך אנחנו צריכים לפעול. אנחנו יודעים שיש דיאלוג מתמיד בין ממשלת ישראל לממשלתך לעבר המטרה הזו, כמו בין שאר השותפים באזור".

מדובר בביקור חריג של מנהיג ישראלי בירדן, שרק השבוע נועד השר בני גנץ עם המלך כך גם לאחרונה נועדו עם גם ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד וכן השר לביטחון פנים.

המפגש הזה היה שונה, ראשית כל, לראשונה ישראלי התקבל במסדר כבוד, וכן פרסום הביקור הצפוי מבעוד מועד, זאת בניגוד לשאר המפגשים שפורסמו רק לאחר שובם של השרים ארצה.

יצחק הרצוג ירדן פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד