א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כשלון מהדהד

יחידות רוסיות נמלטו מאוקראינה בגלל האבדות הקשות

יחידות רוסיות ספגו אבדות כה כבדות, עד שנאלצו להימלט מאוקראינה, כך מגלים הבריטים. מומחים אומרים שרוסיה כבר איבדה שטח רב, והחליטה להסיג את החיילים לאחר שלא הצליחה להשתלט על קייב

יחידות רוסיות נמלטו מאוקראינה בגלל האבדות הקשות
חיילים רוסים מפנים גופות צילום: צילום מסך

יחידות רוסיות סופגות אבדות כה כבדות באוקראינה, עד שהן נאלצו לברוח הביתה ולבלארוס השכנה. רוסיה עדיין לא כבשה אף עיר גדולה בפלישה שנמשכת כבר יותר מחודש. אתמול (שלישי) הבטיח פוטין לצמצם את הפעולות הצבאיות סביב קייב וצ'רניהיב.

מומחים הסבירו שההבטחה הייתה בעיקר על אזורים שבהם פוטין איבד שטח או נתקע במשך שבועות, וההבטחה אפילו לא נמשכה זמן רב כשצ'רניהיב הופגזה "כל הלילה", אמר מושל העיר.

משרד ההגנה של בריטניה אמר היום: "פעילות כזו מפעילה לחץ נוסף על הלוגיסטיקה המתוחה ממילא של רוסיה וממחישה את הקשיים של רוסיה בארגון מחדש של יחידותיה באזורים קדמיים בתוך אוקראינה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, לעג גם הוא לרעיון שרוסיה תצמצם את ההתקפות הברבריות שלה, לאחר ששיחות השלום זכו אתמול לשבחים כ"התקדמות גדולה", למרות היעדר צעדים קונקרטיים לקראת הפסקת אש.

"אנחנו שומעים אותות חיוביים, אבל אותות חיוביים לא משתיקים את פיצוצי הפצצות הרוסיות", אמר זלנסקי אתמול בנאום וידאו. סגן שר ההגנה הרוסי, אלכסנדר פומין, אמר כי ההצעה לצמצם חלק מהפעולות הצבאיות היא צעד בונה אמון עבור המשא ומתן המתמשך עם גורמים אוקראינים באיסטנבול.

"על מנת להגביר את האמון ההדדי וליצור את התנאים הדרושים להמשך משא ומתן ולהשגת המטרה הסופית של הסכמה וחתימה על הסכם, התקבלה החלטה לצמצם באופן טוב, בפער גדול, את הפעילות הצבאית בכיווני קייב וצ'רניהיב. אמר פוטין. זלנסקי גם הכריז אמש כי אוקראינה מוכנה לשאת ולתת על הפסקת אש, אך אמר כי לא תהיה פשרה על 'הריבונות והטריטוריה' של אוקראינה.

"חייב להיות ביטחון אמיתי עבורנו, עבור המדינה שלנו, עבור הריבונות, עבור העם שלנו", אמר. "החיילים הרוסים חייבים לעזוב את השטחים הכבושים - יש לי צורך להבטיח את שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה". אי אפשר להתפשר על ריבונות. ולא יהיו כאלה.

מלחמת אוקראינה רוסיה פוטין בלארוס ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד