כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אי אפשר לשבור אותנו"

ראש הממשלה בנט בהצהרה: "זה הזמן לשאת נשק"

רה"מ בנט מפרסם הערב הצהרה שנייה בתוך יממה ומנסה להרגיע את האזרחים: "תגברנו את הנוכחות של נושאי הנשק ולובשי המדים בכל רחבי המדינה. תוקם חטיבת מג"ב כלקח משומר החומות". לדבריו, "הנחיתי ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש ולבצע מולם כל פעולה נדרשת - כולל מעצר מנע"

ראש הממשלה בנט בהצהרה: "זה הזמן לשאת נשק"
בנט בהצהרה צילום: לע"מ

בפתח כינוס דיון הקבינט המדיני בטחוני מפרסם ראש הממשלה נפתלי בנט הצהרה מיוחדת מביתו, שם הוא שוהה בבידוד. בדבריו הוא מתייחס למצב הביטחוני ומצהיר על שורת צעדים שננקטו במטרה למנוע את הפיגוע הבא.

"בימים אלו אנחנו חווים גל טרור רצחני, וכמו בכל הגלים הקודמים - גם הפעם אנחנו נתגבר, ביחד", פתח ראש הממשלה את דבריו וציין, "ביממה האחרונה מערכת הביטחון פועלת בכל הכח להשיב את הביטחון לערי ישראל ואת תחושת הביטחון לכם, האזרחים".

בנט מציין בדבריו כי "צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל - כולם הגבירו משמעותית את כיסוי המודיעין שלהם, כדי להגיע מבעוד מועד למי שמתכנן לבצע פיגוע. גם תיגברנו את הנוכחות בכל רחבי המדינה בנושאי נשק ובלובשי מדים. מבחינתי, אין מגבלת משאבים".

"כבר עכשיו", אומר בנט, "משטרת ישראל עברה לעבוד במתכונת חירום, ובמקביל צה"ל מתגבר את המשטרה, כבר ממחר בבוקר, ב-15 פלוגות של טובי הלוחמים. אנחנו מגייסים גם פלוגות מג"ב - יש שתי פלוגות חדשות ועוד פלוגה לעוטף עזה".

עוד מציין ראש הממשלה כי התקבלה החלטה להקים את "חטיבת מג"ב" - "זה דבר חדש", אומר בנט, "זו פעולה אסטרטגית, מעבר לגל הטרור הנוכחי, כלקח משומר החומות. הקמנו מערך של תגובה מיידית על בסיס אופנוענים - זה הכח שחיסל אתמול בלילה את המחבל בבני ברק".

בהצהרה מציין בנט כי עד כה בוצעו יותר מ-200 פעולות מעצר או תיחקור. כמו עדכן כי ביתו של המחבל בכפר יעבד כבר מופה לקראת הריסה, "אנחנו פועלים להרוס אותו כמה שיותר מהר כדי לייצר הרתעה. ההנחיה שלי היא ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש. פשוט להגיע לאנשים האלה ולבצע מולם כל פעולה נדרשת, כולל מעצר מנע".

בנט מבשר כי מעכשיו, חיילים בסדיר, בקבע ובמילואים, מרובאי 03 ומעלה, ייצאו מהבסיסים הביתה עם הנשק. שגם בוחנים מסגרת גדולה יותר לשילוב מתנדבים, אזרחים שרוצים לעזור ולסייע.

ראש הממשלה פונה לאזרחי ישראל ואומר: "מצופה מכם, עירנות ואחריות. לפקוח עין״, שהוא קורא לכל מי שיש לו רישיון לנשק, זה הזמן לשאת את הנשק", כשהוא מסיים "זה לא גל הטרור הראשון שלנו ולא השני. אנחנו למודי מאבק. החברה הישראלית, כשהיא במבחן, יודעת להתעשת, להתקשח ולהתגייס. אי אפשר לשבור אותנו".

גל טרור פיגוע בבני ברק נפתלי בנט נשיאת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד