ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

נהג המשאית איים על המבקרים - ונמלט

במהלך מבצע ביקורות מס הכנסה באזור רמלה: נהג משאית איים על מבקרי ניהול ספרים ונמלט | בהמשך הוא אותר לפי מספר הרכב

נהג המשאית איים על המבקרים - ונמלט
אשפה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מבקרי ניהול ספרים במשרד פקיד שומה רמלה ערכו לאחרונה מבצע ביקורת לבחינת רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות כנדרש בחוק והחוק לצמצום השימוש במזומן. המבצע התרכז בערים מודיעין, שוהם, לוד, רמלה, ומושבי הסביבה.

במהלך המבצע נרשם אירוע חריג במושב צפריה, כאשר מבקרי ניהול ספרים הבחינו במשאית ושני עובדים שמעמיסים ציוד מבית פרטי. כששאלו את הנהג מה עיסוקו הוא טען שהוא עובד עירייה וגם מוכר ברזל, ובמקרה זה הוא מעביר את הציוד בהתנדבות.

המבקרים ביקשו תעודה מזהה והנהג מסר להם, אך כשרצו המבקרים למלא דו"ח, הנהג חטף מהם את תעודת הזהות בכוח, איים על אחד מהם, עלה לרכב ונמלט. לאחר פעולות איתור לפי מספר רכב הועברו הפרטים לרכז החקירות, הנהג אותר וזומן להמשך הביקורת ונקבע שהוא אינו מנהל ספרים. הטיפול נמשך לצורך פתיחת תיק ובחינת הטלת קנס מנהלי.

במהלך המבצע בוצעו ביקורות ב-64 בתי עסק, כאשר ב-11 מהם נמצאו עבירות של אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים. בנוסף, נרשמו 4 הפרות של חוק המזומן בסכום כולל של 35,360 ש"ח. כך, למשל, בביקורת שנערכה אצל קוסמטיקאית במושב ליד לוד, נמצא שכל ההכנסות ששולמו ב"ביט" בשלוש השנים האחרונות, בסכום כולל של כ-34 אלף ש"ח, לא נרשמו בספרי העסק. בתגובה אמרה בעלת העסק כי "לא ידעתי שצריך להוציא קבלה על תשלומים ב'ביט'. הרואה חשבון לא אמר לי".

בביקורת בחברת קייטרינג נמצא כי הכנסות שהתקבלו ב'ביט', בסכום כולל של 3,600 ש"ח, לא נרשמו בספרי העסק. בעלת העסק אמרה בתגובה כי "אני עובדת כשכירה בעסק של בני וההכנסות נרשמות בחשבונית ירוקה לטובת העסק שלו. אני אוציא יותר מאוחר חשבונית מס על כל ההכנסות שלא נרשמו".

בביקורת אצל רופאה באחד המושבים ליד רמלה נמצאו העברות בנקאיות בסך של 7,400 ש"ח שלא הוצאו בגינן חשבונית וקבלה, למרות שהתקבלו לפני שלושה שבועות. בתגובה אמרה הרופאה כי היא "יושבת בסוף החודש עושה סיכום ומוציאה חשבונית, להבא אני אתקן זאת".

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

העלמת מס נהג משאית ביקורת מיסים ביקורת מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד