כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הציבור הישראלי בחרדה

סקר פיגועים: נתניהו או בנט, מי יתמודד יותר טוב?

סקר בעקבות גל הפיגועים: מה חושב הציבור הישראלי על יכולת ההתמודדות של בנט לעומת נתניהו, על דרכי הטיפול של הממשלה, על הביטחון האישי של כל אזרח ועל ההקלות לפלסטינים?

סקר פיגועים: נתניהו או בנט, מי יתמודד יותר טוב?
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

40% מהציבור בישראל חושבים כי בנימין נתניהו יכול לנהל טוב יותר את ההתמודדות עם גל הטרור, לעומת 12% בלבד החושבים כך על ראש הממשלה נפתלי בנט. כך עולה מסקר חדש של פרופ' קמיל פוקס שפורסם הערב (רביעי) ב'חדשות 13'.

מהסקר עולה כי 17% חושבים כי שניהם, נתניהו ובנט, יכולים לנהל אותו דבר ו-20% השיבו כי אף אחד מהם. 11% השיבו כי הם אינם יודעים.

הנסקרים נשאלו גם כיצד הם מדרגים את תחושת הביטחון האישית בימים אלה מ-1 עד 10. התוצאות מדאיגות: רבע מהנשאלים השיבו 1 – מאוד לא בטוח, מול 2% בלבד שהשיבו 10 – מאוד בטוח. הממוצע בקרב כלל הנשאלים עמד על 4.12 בלבד מתוך 10. בקרב כלל היהודים, הציון הממוצע עמד על 4.07 ולא יהודים גבוה אף יותר – 4.43 מתוך 10.

כמו כן, שאלנו גם האם אזרחים נמנעו מפעולות בסיסיות כמו נסיעה בתחבורה ציבורית, בילוי בקניון או ביקור במקום הומה אדם אחר. הרוב, 60% ממשתפי הסקר אמרו כי המשיכו בהרגלי החיים הרגילים שלהם ולא נמנעו מפעולות בסיסיות כמו נסיעה בתחבורה ציבורית, בילוי בקניון או ביקור במקום הומה אדם אחר. 37% השיבו כי נמנעו מפעולות אלה. בתשובה זו, יש פער משמעותי בין יהודים ללא יהודים שענו בסקר. 48% בקרב לא יהודים שהשתתפו בסקר נמנעו מפעולות בסיסיות בשגרת החיים מול 35% בקרב כלל היהודים.

לגבי אופן הטיפול של הממשלה בגל הטרור - 68% מהנשאלים השיבו כי הממשלה מטפלת לא טוב בסך הכול מול 15% בלבד שהשיבו כי הממשלה מטפלת בצורה טובה. בקרב לא יהודים, 37% השיבו כי הממשלה מטפלת טוב בגל הטרור ורק 12% בקרב כלל היהודים השיבו כך.

לגבי ההקלות לעובדים פלסטינים - 59% מכלל הנשאלים השיבו כי הם מתנגדים מול 24% בלבד שתומכים. 17% השיבו כי הם אינם יודעים.

נפתלי בנט בנימין נתניהו גל טרור קמיל פוקס סקר דעת קהל פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד