י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות המחסומים

האלמנה במסר מטלטל: "חטפנו כאפה ברצח הזה"

מאות נשים הגיעו אמש לישיבת חומש כדי להשתתף בערב נשים במקום, למרות המחסומים והקשיים שמציבים כוחות הביטחון בדרך. אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח בסמוך למקום לפני כמה חודשים, נשאה דברים מרגשים: "לקום לעבודה זה חשוב אבל מה עם להביא את הגאולה"

האלמנה במסר מטלטל: "חטפנו כאפה ברצח הזה"
מחאה בעקבות הפיגוע בחומש צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כ-800 נשים הגיעו אאמש (שלישי) לערב מיוחד בחומש, למרות המחסומים שמציבים כוחות הביטחון. הנשים הצליחו לעלות לישוב, ולקחו חלק בערב נשים.

עם היוודע על הפיגוע בבני ברק, הערב אשר תוכנן להיות ערב של שמחה הפך לערב תפילה לרפואתם של פצועי הפיגוע ולעילוי נשמתם של הנרצחים. את הערב פתח את הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש בדברי חיזוק. צופיה שטאל, אברכית תושבת חומש כבר שנה, שיתפה את הנשים במציאות הבלתי נסבלת של החיים במקום.

לאחר מכן ריגשה את הנוכחות אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה הי"ד שחיזקה את הנשים מרוחו של יהודה, איש של חיים, תורה , ארץ ישראל ואהבת ישראל גם יחד.

"אחרי הגירוש מגוש קטיף, הציבור שלנו עבר טלטלה, היו שהתייאשו, והקשר שלנו לארץ ישראל קצת התרופף. אולי חטפנו כאפה ברצח הזה. אולי הוא בא לטלטל כל אחד ואחת מאיתנו, לשאול איפה אנחנו מונחים פה מול המשימות האלה", אמרה.

היא הדגישה, "לקום לעבודה זה חשוב אבל מה עם להביא את הגאולה. גם לחזק את עם ישראל זו משימה חשובה, גם לבנות את ארץ ישראל, מעל כל זה צריך חיבור חזק לתורה. אבל שום משימה אי אפשר להזניח. ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל".

"ביהודה היה שילוב מופלא של של ואולי את זה צריך לאמץ. גם חיבור נפשי- בוער לארץ ישראל, גם אהבת ישראל גדולה לכל אחד, ומעל הכל דבקות בתורה, מסירות נפש על לימוד תורה במקום הזה" ספדה ליהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח לפני כמה חודשים בדרכו חזרה מהישיבה.

חומש ישיבת חומש יהודה דימנטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד