כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תרגום מצמרר

זקן הרבנים זעק בבכי: ר' חיים הגן על ב"ב שלא יהיו פיגועים והרוגים

זקן הרבנים בדורנו הגאון רבי אביגדור נבנצל שהיה גם מחותנו של של מרן שר התורה זצ"ל הזהיר בשבוע שעבר בהספדו בכולל 'צילו של היכל': "רבי חיים הגן על בני ברק שלא יהיו בה פיגועים פצועים והרוגים". האזינו להקלטה שקיבלה השבוע תרגום מצמרר

זקן הרבנים זעק בבכי: ר' חיים הגן על ב"ב שלא יהיו פיגועים והרוגים
הגר"א נבנצל בהספד שבוע שעבר צילום: זאב טלר

ברקע הפיגוע הקשה בעיר בני ברק, בו קיפחו את חייהם חמשה בני אדם, בהם שניים מתושבי בני ברק - ד' יקום דמם, מתפרסמת הקלטה נדירה מתוך ההספד שנשא בשבוע שעבר זקן הרבנים מרן הגאון רבי אביגדור נבנצאל, בפני תלמידיו בעיר העתיקה בירושלים, על הסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל.

זקן הרבנים הגר"א נבנצאל נשמע כשהוא אומר בהספד: "רבי חיים הגן על בני ברק במיוחד שלא יהיו שם פיגועים, פצועים והרוגים, כמו שהגן החזון איש לפניו, אבל הוא הגן גם על כל עם ישראל, על כל ארץ ישראל".

"היה כואב לו בצרתם של ישראל", המשיך הגר"א נבנצאל, "כששמע שערבים הרגו יהודים, בכה ממש כפשוטו".

"הלכה היא שכולם יודעים שאסור להפסיק בין תפילין של יד לתפילין של ראש. תפילין של יד זה כנגד הלב ותפילין של ראש זה כנגד המח. צריך שיהיה גם מח וגם לב. אצלו היה גם המח וגם הלב, לקח את צרתם של ישראל לליבו".

"באמת, מי ייתן לנו תמורתו?" זעק הגר"א נבנצאל בעודו ממרר בבכי.

כאמור, דברי זקן הרבנים נאמרו בשבוע שעבר במהלך הספד על שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל, אך השבוע הם מקבלים תרגום מצמרר, עם התרחש הפיגוע הקטלני בעיר בני ברק, בתוך השבוע לאבל הכבד בהסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל. 

הרב אביגדור נבנצל הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד