י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שבועות בתופת

מלון 5 כוכבים ורופא צמוד ל-1000 פליטים מאוקראינה

פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה שכרה מלון במטרה לשכן יותר מאלף פליטים יהודים שנמלטו מאוקראינה וחצו את הגבול לפולין בשבועיים האחרונים. "מדובר באנשים שנמלטו מלב התופת, כשחלקם שהו במקלטים במשך שבועיים"

מלון 5 כוכבים ורופא צמוד ל-1000 פליטים מאוקראינה
פליטים מאוקראינה צילום: באדיבות המצלם

יותר מאלף פליטים יהודים מאוקראינה שחצו את הגבול לפולין בשבועיים האחרונים מחרקוב ומריופול שהפכו לשתי הנקודות האזרחיות המופגזות ביותר, הועברו אחרי מסע מפרך למלון הילטון במרכז וורשה, והם נהנים מרגעים של מנוחה, אוכל חם ומיטה מוצעת לצד מגוון של הרצאות ופעילות יהודית, טיפול רפואי ובירוקרטיה לקראת עלייתם ארצה.

המלון נשכר למען פליטי המלחמה בידי 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' בשיתוף עם חב"ד בפולין. "מדובר באנשים שנמלטו מלב התופת, כשחלקם שהו במקלטים במשך שבועיים, שכבו מתחת להריסות או סבלו מרעב וצמא בשל ניתוקם מהעולם שבחוץ ולכן אנו משקיעים את מירב המאמצים שיעזרו בשיקומם", אומרים בפדרציה.

גב' קוגן שנמלטה עם בני משפחתה סיפרה כי "המלון הוא המקום הראשון שבו אנחנו יכולים לנוח ולעכל מה עברנו בחודש האחרון עד שנמלטנו מהבית. חיינו ברמה גבוהה ופתאום העיר שלנו הפכה למקום שסיוט לגור בו, עם הפצצות בלתי פוסקות, הרס והרג. נדדנו במשך 48 שעות בקור וברעב ואני שמחה שכיהודים יש לנו את המקום הזה שבו אנחנו יכולים לחשוב על העתיד בצרוה רגועה".

גב' אלכסנדרוביץ' ממריופול, שהגיעה עם בתה בת ה-6 אל המלון אחרי שהבעל נשאר מאחור בגלל חוק הגיוס המקומי האוסר על בני פחות מ-60 לצאת את המדינה, הוסיפה: "עברנו טירוף במשך שבועיים עד שהצלחנו לצאת במסדרון הומניטארי. אני שמחה לתת כאן לבתי שקט ואוכל טוב, עם פעילות יהודית ופיקוח של אנשי רפואה. זה ממש לא מובן מאליו".

כאמור במהלך השבועיים האחרונים עברו כ-1000 יהודים מאוקראינה דרך המלון, ושוכנו בו ללא כל עלות מצידם. הפליטים הגיעו עם מזוודה או שתיים שאליהן אספו מעט ביגוד וחפצים חשובים. לצד המנוחה שניתנת להם, מי מהם שרוצה משתתף גם בהרצאות, בסעודות השבת ובתפילות במניין הנערכות במתחם המלון שלש פעמים ביום.

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר 'פדרציית הקהילות היהודית' באוקראינה: "גם בתוך ים השכול והכאב, אנחנו מנסים לתת מעט מזור לנפשם של הפליטים. אני שמח ששכרנו עבורם את המלון ומודה לכל המסייעים במלאכה. מנחמת אותי העובדה שמרבית הפליטים שהגיעו לנציגות שלנו בפולין יעלו לארץ הקודש ואני שמח על הזכות שלנו לסייע בעניין של 'ושבו בנים לגבולם', בתקוה ובאמונה שבקרוב ממש נעלה כולנו לישראל בגאולה השלימה".

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה פליטים יהודים פולין מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד