כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אומץ לב נדיר"

השוטר שנרצח בבני ברק מובא למנוחות: "חזרת יום אחד מוקדם - בארון"

בעיר נצרת נערכת הערב הלוויתו של רס"מ אמיר חורי, השוטר שנרצח בפיגוע הטרור שלשום בבני ברק | אביו ספד לו: אמרת לי - אבא, ביום שישי אני חוזר הביתה, לא חזרת ביום שישי. חזרת יום אחד מוקדם, אבל בארון"

השוטר שנרצח בבני ברק מובא למנוחות: "חזרת יום אחד מוקדם - בארון"
הלוויית השוטר אמיר חורי צילום: דוד כהן, פלאש 90

‏רס"מ אמיר חורי, השוטר שנרצח בפיגוע הטרור שלשום בבני ברק, הובא הערב (חמישי) למנוחות בעיר מגוריו נצרת. במסע ההלוויה השתתפו בני משפחתו, חבריו לעבודה, שרים, חברי כנסת ותושבי בני ברק שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לשוטר שהקריב את חייו למען האזרחים.

"אמיר היקר. העין דומעת, הלב כואב והמוח לא מאמין שלא נוכל לראות אותך עוד. על תכונותיך הנעלות שמעו בכל הארץ", ספד לו אביו ג'ריס חורי. "כשיצאתי לגמלאות עברת לגור בנוף הגליל, סיימת תיכון בהצטיינות. טיילת ועשית מה שרצית, החלטת להמשיך את לימודיך. רצית להיות רופא, למדת שנה רפואה".

"ביום שלישי בבוקר נפרדת ממני בחיבוק, אמרת לי 'אבא, ביום שישי אני חוזר הביתה'", המשיך האב. "לא חזרת ביום שישי. חזרת יום אחד מוקדם אבל חזרת בארון, חזרת בארון. נהוג שילדים יקברו את ההורים שלהם, אבל במקרה הזה הכול התהפך. אנחנו קוברים אותך. לו רק ידעת כמה אנשים מכל הארץ התקשרו, השאירו הודעות, באו הביתה. לא מכיר אותם, באו ללחוץ ידיים".

"אמיר היה שוטר מסור, מצטיין, למד משפטים. סייר אופנוען בתחנת בני ברק", ספד לו השר לביטחון פנים עמר בר-לב. "רק לאחרונה הועלה בדרגה ובראש השנה האחרון קיבל תעודת הצטיינות על שירות יוצא דופן. אומץ ליבו ומחויבותו למשימה, הם אלה שהובילו את אמיר לקרב האחרון בעת שחתר למגע והסתער מול אש חייה במטרה לנטרל מחבל, רוצח מתועב".

>>> כל הכתבות והעדכונים על הפיגוע בבני ברק <<<

"בנימה אישית מניסיוני המבצעי, אני יכול לומר לכם שנחישות כזאת של שני שוטרים בודדים על אופנוע, ללא מפקדים בסביבתם הקוראים להם "אחריי" ללא פקודה, ללא צוות שוטרים מסביב, והם לגמרי לבד, שומעים קולות ירי ממרחק, מקצרים טווח במהירות כאשר אינם יודעים אם מדובר במחבל אחד או אולי בחוליית מחבלים, מגיעים לזירה שאינה מוכרת, דורכים את הנשק תוך כדי דהרה, ואמיר נוהג, דוהר קדימה, מוביל זה אומץ לב נדיר".

בר לב הוסיף: "אמיר צעד בדרכו של אביו רפ"ק בדימוס ג'רִיס וכך גם שאר בני המשפחה. לפני מספר שעות שוחחתי עם ג'רִיס אביו של אמיר,שסיפר לי איך אבא שלי רב אלוף חיים בר-לב זכרונו לברכה, בהיותו שר המשטרה, חשף את דרגות הקצין של ג'רִיס, ביטוי נוסף לברית הארוכה ולמחויבות הבין דורית בין משפחת חורי לבין משפחתי".

"מדינת ישראל כולה, חבה לכם משפחת חורי, חובה גדולה, על שלקחתם על עצמכם את המשימה הקשה לשרת נאמנה את מדינת ישראל. אזרחי מדינת ישראל, כולם, מחזקים אתכם בשעה קשה זו, בהוקרת תודה אין סופית על מחיר יקר ובלתי נסבל ששילמתם", כך בר לב.

 

אמיר חורי פיגוע בבני ברק נוף הגליל נצרת עילית עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד