ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סערת ניחום המחבלים

ראש העירייה הכריז על התפטרות - וחזר בו

בעקבות הסערה סביב פרסום הודעת התנחומים בדף הפייסבוק של העירייה, הודיע ראש עיריית אום אל פאחם באופן דרמטי, בשידור חי כי הוא מתכוון להתפטר מתפקידו. שעה קלה לאחר מכן חזר בו מהחלטתו 

ראש העירייה הכריז על התפטרות - וחזר בו
ראה"ע סמיר סובחי מחאמיד צילום: מתוך שידורי כאן 11

בעקבות הסערה סביב הודעת הניחומים של עיריית אום אל פאחם למחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה והתגוררו ביישוב, ראש העיר, סמיר סובחי מחאמיד, הודיע על התפטרותו בשידור חי. לאחר שעה קלה חזר בו. 

בראיון שהעניק הערב (חמישי) ל'כאן 11' הוא גינה את הרצח לעיני המצלמות. לדבריו, "רצח זה רצח, התקשרתי לראשי ערים נתניה, חדרה וראש המועצה בכיסרא-סומיע והבעתי ניחומים".

באשר להודעת התנחומים למשפחות המחבלים בדף הפייסבוק הרשמי של העירייה, אמר ראש העיר אום אל פאחם, "היא יציאה בטעות והיא תיבדק. אני מבין את הכעס. רק לא את הימין המתנשא הבן גבירי שרוקד על דם ערבי".

לסיום הוא הפתיע והודיע בשידור חי: "במערכת הערכים שלי אין ש"ג אני מקבל את מלא האחריות, אם צריך להתפטר - אתפטר. עד ראשון כנראה הודיע על התפטרותו מהתפקיד. הגעתי לעשות רק טוב לישוב".

דוברו של ראש העיר מסר לכלי התקשורת שפנו אליו לקבלת תגובה רשמית: "הפתיע את כולנו. ההחלטה - בלי התייעצות. נפעיל לחץ להחזיר אותו, הוא לא קשור לפוסט הזה".

לאחר שעה קלה פורסם בכלי התקשורת כי ראש העירייה חוזר בו מהתפטרותו. לפי גורמים בעירייה: "שרים בממשלה התקשרו לראש עיריית אום אל פחאם וביקשו שלא יתפטר".

כזכור, מוקדם יותר סערו הרוחות ברשתות החברתיות לאחר שעמוד הפייסבוק הרשמי של עיריית אום אל פחם פרסם היום (חמישי) פוסט שמביע תנחומים למשפחותיהם של המחבלים אימאן ואברהים אגבאריה, תושבי העיר שביצעו את הפיגוע הרצחני בחדרה ביום ראשון השבוע. בפוסט נכתב בין הייתר "שאללה ירחם עליהם".

פרסום הפוסט עורר זעם עצום בקרב הציבור בישראל שהופנה בעיקר שרת הפנים איילת שקד שבסמכותה לפטר את ראש העיר או לפחות לקרוא לו להסיר את הפוסט. לפי לשכת השרה, לאחר שזו הורתה למנכ"ל משרד הפנים להתקשר לראש עיריית אום אל פאחם ולהורות לו על הסרת הפוסט, הוא אכן נמחק והוסר.

עם זאת בעיריית אום אל-פחם מסבירים כי יש נוהל שאנחנו מפרסמים הודעת ניחום לאחר פטירה של כל תושב בעיר. במקרה הזה הדוברות עבדה לפי הנוהל ללא הפעלת שיקול דעת ראוי ולכן הפוסט נמחק באופן מיידי לבקשת ראש העיר. כל מי שבודק את היסטוריית הפוסטים יוכל לראות שהעירייה מפרסמת באופן אוטומטי הודעות כאלו.

 

סמיר סובחי מחאמיד אום אל פאחם התפטרות ראש עיר הפיגוע בחדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד