כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בני ברק

מועצת העיר תדון: רחוב ייקרא על שם השוטר שנרצח?

מועצת עיריית בני ברק שתתכנס השבוע תדון בהנצחת רס"מ אמיר חורי ז"ל | בין היתר תעלה אפשרות לקרוא רחוב על שמו של השוטר הגיבור | חבר המועצה יעקב וידר: "חובה עלינו להנציח את עוז רוחו וזכרו, ובכך גם לבטא את הערכתם העמוקה של כלל תושבי העיר לגבורתו"

מועצת העיר תדון: רחוב ייקרא על שם השוטר שנרצח?
אמיר חורי צילום: דוברות המשטרה

האם בקרוב ייקרא רחוב על שמו של השוטר הגיבור, בעיר התורה והחסידות? מועצת העיר בני ברק צפויה להתכנס בימים הקרובים לדיון מיוחד בהצעתו של חבר המועצה ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, להנציח בעיר את זכרו של השוטר רס"מ אמיר חורי ז"ל, אשר נהרג בפיגוע הרצחני בעיר.

וידר מבקש מהעירייה להציע 3 אפשרויות להנצחת השוטר, בין היתר באמצעות קריאת רחוב על שמו. "חובה עלינו להנציח את עוז רוחו וזכרו, ובכך גם לבטא את הערכתם העמוקה של כלל תושבי העיר לגבורתו", הוא אומר.

חורי בן ה-32, שוטר ביחידת האופנועים של מרחב דן, היה הראשון להגיע לזירת פיגוע הירי בבני ברק בה נרצחו חמישה בני אדם, לא היסס לרגע, הסתער ועצר את מסע הרצח האכזרי של המחבל.


חורי ז"ל / צילום: דוברות המשטרה

במהלך קרב היריות עם המחבל, נפצע רס"מ חורי באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם בתום מאמצי החייאה קבעו הצוותים הרפואיים את מותו. רס"מ חורי הוא שוטר ערבי-נוצרי תושב נוף הגליל, ובכך לראשונה בהיסטוריה תדון מועצת העיר בני ברק בהצעה להנציח בעיר אדם שאינו יהודי.

כעת, דורש וידר מהעייריה להנציח את שמו. "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו", אומר יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד. "גיבור ישראל רס"מ חורי ז"ל חירף את נפשו באומץ לב, חתר בנחישות למגע עם המחבל ימח שמו וזכרו ומנע בגופו רצח של רבים. חובה עלינו להנציח את עוז רוחו וזכרו, ובכך גם לבטא את הערכתם העמוקה של כלל תושבי העיר לגבורתו".

 

 

 

פיגוע בבני ברק אמיר חורי יעקב וידר עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד