ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קרב השבת בירושלים • סערה בבריכת מים

הנציגים החילונים נגד סיעת ש"ס: "ירושלים לא תהיה בני ברק"

העימות סביב הפעלת הקאנטרי בשכונה בירושלים מסעירה את הקואליציה העירונית: מול התנגדות של סיעת ש"ס המקומית, הנציגים החילונים ובראשם יוסי חביליו יוצאים לקרב: "לא לכפייה דתית בירושלים, זה לא בני ברק. העירייה תכריח את הקאנטרי לפתוח בשבת" | הסיפור המלא

הנציגים החילונים נגד סיעת ש"ס: "ירושלים לא תהיה בני ברק"
pixabay

תסיסה בקואליציה של משה ליאון: קרב השבת בירושלים שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ממשיך להסעיר את מועצת העיר. הנציגות החילונית בתוך הקואליציה נלחמת מול סיעת ש"ס שהודיעה כי תילחם נגד פתיחת הקאנטרי בשכונת הר חומה בעצם יום השבת, מדובר בפתיחת הבריכה וחדר הכושר לציבור הרחב ביום המנוחה המקודש.

בתגובה לפרסום אתמול, אומר סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "ירושלים לא תהיה בני ברק. הר חומה היא דוגמא לשכונה מעורבת שאם לא נשמור על הצביון הליברלי שלה, היא תיהפך לשכונה סגורה, חרדית בלבד, כי החילונים והמסורתיים שבה יעזבו את השכונה ואת ירושלים".

"לא אתן שיגררו את הר-חומה למחוזות של כפייה דתית", מצהיר סגר"ע חביליו, "לא בנוגע לכבישים ולא בנוגע לפעילות הבריכה בשבת". הנציג מבהיר "הבריכה תפעל בשבת כמו בכל השכונות האחרות בעיר, ואם המינהל הקהילתי לא ישתף פעולה אפעל שהעירייה תכריח אותו לעשות זאת".

עוד בנושא:

לקראת עימות בבירה: סיעת ש"ס בי-ם נגד פתיחת הקאנטרי בשבת

מאבק השבת בבירה > קינג תוקף: "ש"ס יעלמו בהצבעה" | כהן: "הזוי שמטיף מוסר"

יו"ר מרצ בעיר, חברת המועצה לורה ורטון, אומרת בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "יש כל מיני ציבוריים בירושלים. יש יהודים דתיים, יש יהודים חילונים יש נוצרים, מוסלמים, וכן, יש חרדים. אין לאף אחד את הזכות לכפות את אורח חייו על אחר. מה גם, העירייה אמורה לספק שירותים לאוכלוסיות השונות, ביניהם שירותי תרבות ופנאי".

לדברי יו"ר מרצ, "הרבה מאוד חילונים אוהבים לעסוק בספורט ביום הפנוי שלהם בשבוע שהוא שבת ואין לאף אחד זכות למנוע זאת ממנו. כמובן שלא נגרור אף אחד לא לבריכה ולא לחדר כושר נגד רצונו או נגד אמונתו אבל גם לא נסכים שימנעו פעילות כאלה ואחרות מאיתנו".

"אני מייצגת ציבור גדול, כמעט רבע מאוכלוסיית העיר, שהוא חילוני ורוצה לצאת ולבלות בשבת ואני אגן על זכותם לעשות זאת", מבהירה חברת המועצה. השניים מגבירים את העימות הדתי ערב הבחירות שמעבר לפינה, נושא שעלול להתסיס את השטח כולו ולהדהד בקמפיין שלהם למועצת העיר.

חילול שבת בירושלים בריכה מחללת שבת יוסי חביליו סיעת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד