כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חילופי אש סמוך לג'נין

גל טרור: מחבלים חוסלו בדרכם לבצע פיגוע, ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו

במהלך חילופי אש עם חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, ביניהם סנ"צ ש' מפקד הפלגה | ברכבם של המחבלים נתפס אמל"ח רב | ראש הממשלה וראש השב"כ יקיימו דיון עם ראשי האגפים של שירות הביטחון הכללי במטה השירות בתל-אביב

גל טרור: מחבלים חוסלו בדרכם לבצע פיגוע, ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו
לוחמי הימ"מ ותחמושת שנמצאה ברכב המחבלים צילום: דוברות המשטרה

לוחמי הימ"מ חיסלו הלילה (ליל שבת) שלושה מחבלים, חברי חולייה שהייתה בדרכה לבצע פיגוע בשומרון או במרכז הארץ. במהלך חילופי האש נפצעו שלושה לוחמים באורח קל וקצין נוסף, סגן ניצב ש' - באורח קשה. 

התקרית התרחשה במסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ, צה"ל ושב"כ על פי מידע שהתקבל אודות חוליית מחבלים שבדרכה לבצע פיגוע בישראל.

הלוחמים ביצעו מעצר של הרכב בו נסעה החוליה בין ג'נין לטולכרם, אולם במהלך ביצוע המעצר נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ שהשיבו בירי. בקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו 3 מחבלים. ברכבם של המחבלים נתפס אמל"ח רב, נשקים ורימונים. במהלך קרב היריות נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, 3 באורח קל ולוחם נוסף באורח קשה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם.

במשטרה דיברו היום על "פעילות הירואית" של לוחמי הימ"מ שהוקפצו לפעילות סיכול של חוליית מחבלים ברמה של "פצצה מתקתקת". מפכ"ל המשטרה נמצא בשעות אלו בשיח עם גורמי שב"כ וצה"ל אודות האירוע ומקבל בכל עת עדכונים מכוחות הימ"מ הפועלים בשטח.

המחבלים שחוסלו.

במערכת הביטחון ציינו כי חוליית המחבלים שסוכלה הייתה מעורבת בפעילות טרור כנגד כוחות הביטחון בתקופה האחרונה, וככל הנראה הייתה בדרכה לבצע פיגוע נוסף שנמנע הודות לפעילות המהירה והנחושה של לוחמי הימ"מ.

מוקדם יותר הגיע המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי מלווה בראש אמ"ש, ניצב בועז גולדברג, הערב לביקור פצועי הימ"מ בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם קיבל סקירה מד"ר גידי ברגר, מנהל תורן, רמב"ם על מצבו של סנ"צ ש'.


תחמושת שנמצאה ברכב המחבלים

סנ"צ ש', מפקד הפלגה, הוביל את הפעילות ונפצע באורח קשה וכעת הוא מורדם ומונשם. בנוסף ביקר המפכ"ל את לוחם הימ"מ רס"מ ב' שנפצע באורח קל מירי בחלק גופו התחתון. המפכ"ל אף קיבל סקריה מלאה מנצ"מ נ', מפקד הימ"מ, על שארע הלילה פעילות לחיסול שלושת המחבלים שעשו דרכם לפיגוע ירי בתוך תחומי מדינת ישראל. לפני כן ביקר המפכ"ל בבית החולים הלל יפה בחדרה את פצועי מג"ב שנפצעו בפיגוע הקשה בחדרה.

פיגוע סיכול פיגוע ימ"מ חילופי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד