כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"האירוע לא התרחש"

מוזיקאי יהודי מואשם בטענה שקרית לאנטישמיות

מוזיקאי יהודי ישראלי, מואשם כי פיברק סיפור על התעללות אנטישמית לכאורה מצד עובד במלון בשנה שעברה, כך הודיעו התובעים הגרמניים. הצעיר פרסם תיעוד מתוך מלון בו כביכול ספג הערות אנטישמיות

מוזיקאי יהודי מואשם בטענה שקרית לאנטישמיות
גיל עופרים צילום: באדיבות המצולם

גיל עופרים, מוזיקאי ישראלי המתגורר בגרמניה, פרסם סרטון ברשתות החברתיות באוקטובר האחרון, בו טען כי הוא ספג התעללות אנטישמית מצד עובד במלון בגרמניה. כעת התביעה הגרמנית מאשימה אותו כי פיברק את הפרסום לגבי האירוע. הפרקליטות בלייפציג מסרה כי "נעשו חקירות מקיפות, ולא נמצאו כל ראיות התומכות בטענות של גיל עופרים, והגיעו למסקנה כי האירוע לא התרחש כפי שתיאר הזמר".

כזכור, בשנה שעברה פרסם גיל עופרים סרטון ברשתות החברתיות, בטענה שצוות מלון בלייפציג הורה לו להסיר תליון של מגן דוד שהיה תלוי על צווארו. הסרטון עורר בזמנו זעם ברחבי גרמניה ובעיקר בקרב הקהילה היהודית, כאשר אנשים הראו סולידריות עם עופרים וטענו לאנטישמיות ששוב חוזרת על עצמה בגרמניה.

התביעה טענה כי החקירה נגד עובד המלון בוטלה והוסיפה כי המוזיקאי פרסם את הסרטון "בידיעה שהוא שקרי ויהיה לו השלכות מכפישות על עובדי המלון". גרסתו של עופרים לאירועים נבדקה מצילומים ממצלמת אבטחה שפורסמו בתקשורת הגרמנית בשבועות שלאחר האירוע, והתברר כי הטענה שלו לא נכונה.

בתגובה לתיעוד ממצלמות האבטחה אמר עופרים שגדל בגרמניה, לעיתון ה'בילד': "אני לא יודע אם ענדתי את השרשרת מעל או מתחת לחולצה שלי. אבל זה לא על זה, זה קשור להיותי יהודי באופן כללי". לאחר מכן, עובד המלון הגיש תביעת דיבה בגין לשון הרע נגד הזמר. בית המשפט בלייפציג, יחליט בעניינו של עופרים בשבועות הקרובים.

כזכור, באוקטובר האחרון, עובדי מלון בלייפציג הושעו בגלל שגיל עופרים טען כי התבקש להסתיר שרשרת ועליה תליון מגן דוד בבואו להתארח במלון. ברביעי באוקטובר פרצה סערה בגרמניה אחרי שגיל עופרים, בנו של המוזיקאי הישראלי אבי עופרים, פרסם ברשתות החברתיות סרטון שבו האשים עובד קבלה במלון בלייפציג בכך שזה ביקש מעופרים להסיר שרשת מגן דוד שאותה ענד לכאורה ‏בטרם יבצע עבורו צ'ק אין. הסיפור עורר הדים בגרמניה כולה, המשטרה פתחה בחקירה בחשד לאנטישמיות, מול המלון נערכו הפגנות גדולות ועופרים עצמו דאג להתראיין על המקרה בעיתונות הגרמנית. אלא שה'בילד' הגרמני פרסם תמונות מתוך סרטון אבטחה שגרמו לסיפור להישמע אחרת לגמרי.

התברר כי הוא לא ענד כלל את השרשרת, ‏וכי מדובר בהמצאה. לפי ה'בילד' כבר באותו ערב עובדי המלון טענו בפני העיתון כי עופרים התעצבן על עובד קבלה במלון מפני שזה קידם כמה אנשים בתור לצ׳ק אין: "עופרים התעצבן, התחיל ויכוח והוא התבקש לעזוב את המלון". עכשיו עופרים יתמודד עם אישומים על פיברוק הסיפור לכאורה.

מגן דוד מוזיקאי אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד