ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תופת רוסית

הרוסים ממלכדים בתים וגופות בזמן נסיגתם מערים באוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גינה את רוסיה על מלכוד גופות ובתים, זאת בזמן שהרוסים נסוגו מאזור קייב, הוא הזהיר את אזרחי המדינה כי "הכוחות הרוסיים הנסוגים יוצרים אסון מוחלט"

הרוסים ממלכדים בתים וגופות בזמן נסיגתם מערים באוקראינה
הפגזות בחרקוב צילום: מועצת העיר חרקוב

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, הזהיר את אזרחי המדינה כי כוחות רוסיה הנסוגים יוצרים 'אסון מוחלט' מחוץ לבירה על ידי השארת מוקשים על פני 'כל השטח', אפילו בתוך בתים ועל גופות. הוא פרסם את האזהרה כאשר המשבר ההומניטרי בעיר הנצורה מריופול העמיק, והקרמלין האשים את האוקראינים בשיגור טילים על מחסן דלק על אדמת רוסיה.

אוקראינה הכחישה אחריות לפיצוץ הלוהט, אך אם תאושר טענתה של מוסקבה, תהיה זו המתקפה הראשונה במלחמה שבה חדרו כלי טיס אוקראינים למרחב האווירי הרוסי. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר על הדיווח כי אוקראינה פגעה במתקן נפט רוסי: "זה לא משהו שייצור תנאים נוחים להמשך השיחות". רוסיה המשיכה להסיג חלק מכוחות הקרקע שלה מאזורים סביב קייב לאחר שהודיעה מוקדם יותר השבוע כי תצמצם את הפעילות הצבאית ליד הבירה האוקראינית והעיר צ'רניהיב שבצפון המדינה.

זלנסקי אמר בנאום הווידאו הלילי שלו אתמול: "הם ממלכדים את כל השטח. הם ממלכדים בתים, ממלכדים ציוד, וממלכדים אפילו גופות של הרוגים".

גם לאחר הנסיגה, אוקראינה ובעלות בריתה הזהירו כי הקרמלין אינו נסוג כדי לקדם את השיחות בין הצדדים, אלא מתארגן מחדש ומעביר את חייליו למזרח המדינה. לטענת אוקראינה, תנועות הרוסים מהוות הכנה להתקפה על אזור דונבאס ומריופול. מריופול מתמודדת עם שבועות של הפגזות רוסיות אכזריות, עם לפחות 5,000 תושבים הרוגים, וכ-160,000 שנותרו עם מחסור במזון, מים וחשמל.

מלחמת אוקראינה רוסיה גופות פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד