כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מקורב לחבר כנסת

הצטרף לדאע"ש עם משפחתו; השתחרר לפני כשבועיים

ו' החליט לפני כמה שנים להפוך את חייו, ולהצטרף יחד עם אשתו וילדיו לדאע"ש והפך ללוחם בארגון הטרור. אלא שמהר מאוד הוא התחרט על כך, ועשה הכל להשתחרר ואף הצליח לחזור לישראל. מייד עם שובו הוא נכלא לכמה שנים בכלא, ולפני שבועיים השתחרר. קרוב משפחה: "בן אדם נורמלי לא יכול להיות בכנופיה הזו"

הצטרף לדאע"ש עם משפחתו; השתחרר לפני כשבועיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון הטרור דאע"ש עלה במהלך השבוע האחרון לשיח הישראלי בעקבות הפיגועים הקשים בתקופה האחרונה. סיפור על מקרה שהגיע לסיומו לא מזמן, מעיד עד כמה קל להצטרף לארגון הטרור.

במקרה שהובא ב-N12, סופר על ו', ערבי, בעל עסק מוכר ומשגשג, נשוי ואב לשלושה, ממשפחה מכובדת באזור הגליל. אך סרטונים שראה על ארגון הטרור דאע"ש, הביאו אותו להחלטה להצטרף לארגון.

ו' ואשתו המריאו מישראל לרומניה עם ילדיהם ביוני 2015 - נסיעה שהוצגה כלפי חוץ כחלק מחופשה משפחתית במדינה. לאחר מכן הם טסו לטורקיה,  שם ו' יצר קשר עם תושב אום אל-פחם שהצטרף ב-2013 למדינה האיסלאמית, ובסיועו בני המשפחה חצו את הגבול לסוריה בעזרת מבריחים.

"זה תפס אותנו בהפתעה. הוא בן אדם חברותי, מלומד ומשכיל. היה לו עסק משגשג ואחלה עבודה", מספר עבדאללה (שם בדוי), קרוב משפחה של ו'. בני המשפחה נקלטו בידי דאעש סמוך לגבול סוריה-טורקיה, שם נלקחו מהם הדרכונים הישראליים והם הועברו לא-רקה שבצפון סוריה. 

לאחר ו' הכשרה שעבר שכללה לימודי דת ואידאולוגיה של ארגון הטרור, נשלח ו' לפעילות מבצעית שבמסגרתה הוא נטל חלק בשמירה על מתקני המדינה האיסלאמית בסמוך לאזור הלחימה, וכן השתתף בפשיטות על עמדות הצבא העיראקי.

בתחילת 2016 שב ו' למשפחה במוסול וביולי החליטו השניים לחזור לישראל, בעקבות הידרדרות במצב הביטחוני. הם יצרו קשר עם בני המשפחה בארץ בהזדמנות הראשונה שניתנה להם.

"בטח שהוא סבל שם, כל בן אדם נורמלי לא יכול להיות בין הכנופיה הזו. כל המשפחה התגייסה ונלחמה שהוא יחזור בשיתוף עם המשרדים הממשלתיים", אומר עבדאללה.

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים, בספטמבר 2016 ו' ומשפחתו הצליחו להסתנן לטורקיה, שם עצרה אותם המשטרה הטורקית והסגירה אותם לישראל. ו' ורעייתו נעצרו וילדיהם הועברו לחזקת בני המשפחה.

ביוני 2017 הרשיע בית המשפט המחוזי בחיפה את ו' בעבירות של חברות בארגון טרור, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים ומגע עם סוכן חוץ.

בית המשפט העליון החליט להקל בעונשו ולגזור עליו בסופו של דבר 60 חודשי מאסר בפועל בלבד, ולפני שבועיים הוא שוחרר וכעת הוא אדם חופשי.

יצויין כי חבר הכנסת מאזן גנאים, מקורב לו, ולדבריו הוא מתחרט על הצטרפותו לארגון הטרור. "הוא מתחרט על כל רגע שהיה שם ולעולם לא יחזור לזה בשנית. כחבר כנסת וכראש רשות לשעבר, אני מוכן להיות ערב עליו", כך גנאים. 

דאע''ש סוריה ארגון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד